English

امسال ۷ هزار تن مرکبات در هزار و ۷۴ هکتار باغات کرمانشاه تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از هزار و 74 هکتار سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه نزدیک به هفت هزار تن مرکبات تولید شود.

امسال 7 هزار تن مرکبات در هزار و 74 هکتار باغات کرمانشاه تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا زارعی در خصوص میزان تولید مرکبات از باغات کرمانشاه، ابراز داشت: در حال حاضر 465 هکتار از باغات کرمانشاه در تولید مرکبات بارور و 609 هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه متوسط عملکرد مرکبات در کرمانشاه را 15 تن در هکتار عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: سال گذشته 5457 تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شد اما امسال با توجه به بارش‌های خوب سطح استان پیش‌بینی می‌شود این میزان بیش از 6975 تن برسد.

وی تصریح کرد: سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در منبع باغات مرکبات کرمانشاه است که در این باغات مرکباتی همچون پرتقال در انواع واشنگتن ناول، توسرخ و والنسیا در 375 هکتار است پیش‌بینی می‌شود امسال 3750 تن پرتقال در استان کرمانشاه تولید شود.

 مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه در خصوص باغات نارنگی استان نیز اظهار داشت: بیشترین باغات نارنگی استان از نوع "تانگور" در 130 هکتار است که هنوز به مرحله باروری نرسیده اند و همچنین سطح باغات لیموترش استان کرمانشاه نیز 330 هکتار است که امسال پیش‌بینی می‌شود 1275 تن لیموترش شامل بیرس، مکزیکن لایم و پرشین لایم از باغات استان برداشت شود.

زارعی بابیان این مطلب که در استان کرمانشاه 155 هکتار باغ لیموشیرین وجود دارد، گفت: امسال برآورد می‌شود 1125 تن لیموشیرین از باغات کرمانشاه برداشت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه