English

در مورد ظروف مس بیشتر بدانیم؛

بهترین ظروف برای طبخ ماده غذایی چیست؟!

بهترین ظروف برای طبخ ماده غذایی، ظروف مقاوم به حرارت هستند که به هیچ وجه مواد سمی را به مواد غذایی در حال طبخ وارد نمی کنند.

بهترین ظروف برای طبخ ماده غذایی چیست؟!

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهسا زارع کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی در گفتگو با خبرنگار موج گفت: بهترین ظروف برای طبخ ماده غذایی، ظروف مقاوم به حرارت هستند که به هیچ وجه، مواد سمی را به مواد غذایی در حال طبخ وارد نمی کنند، از جمله ظروف شیشه ای و پیرکس و در مقابل بدترین ظروف؛ تفلون هایی هستند که دچار خراشیدگی هر چند کوچک شده اند.

زارع با اشاره به اینکه مس، فلزی پرواکنش است و در مقابل حرارت به راحتی با مواد غذایی واکنش نشان می دهد، هشدار داد: این موضوع در طولانی مدت بدن را دچار مسمومیت با حالت تهوع، استفراغ، اسهال و سردرد می کند؛ به طوری که با اختلالاتی در عملکرد کبد، تشکیل گلبول های قرمز و عملکرد سیستم ایمنی بدن همراه است.

این کارشناس تغذیه با این توضیح که استفاده از ظروف مسی در صورتی مجاز است که با لایه ای از یک فلز دیگر مثل قلع، استیل یا نیکل پوشانده شده باشند، تاکید کرد: این ظروف به اصطلاح باید سفید شده باشند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود.

او ادامه داد: پخت و پز غذاهایی که ماهیت اسیدی و ترش دارند در ظروف مسی، لایه داخلی ظروف را از بین برده و موجب ورود بیش از اندازه مس به غذا و بدن می شود و در نتیجه اختلال در جذب کلسیم و آهن، رسوب به کبد و خطر ایجاد مسمومیت را به همراه دارد.

زارع با اعلام اینکه «مس» بهترین رسانای حرارت بوده و بسیار سریع و یکنواخت داغ می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه داغ شدن ظروف سبب تخریب و آسیب به روغن های مصرفی درون آن می شود، پس هنگام استفاده از ظرف مسی بهتر است از حرارت کم و متوسط استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی