English

سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان اعلام کرد:

افزایش قابل توجه اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های استان کردستان در پیوست قانون بودجه

سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان اعلام کرد: در لایحه بودجه 1398 کشور، اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های استان کردستان که دارای ردیف در پیوست قانون بودجه می باشند، مانند راه، راه آهن، آب و ... به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که در آینده به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

افزایش قابل توجه اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های استان کردستان  در پیوست قانون بودجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان طی اطلاعیه ای درخصوص میزان بودجه استان درلایحه بودجه کل کشور درسال 98 توضیحاتی را ارایه نموده است.

در این اطلاعیه آمده است؛ در روزهای اخیر و در پی تقدیم لایحه بودجه سال 1398 کل کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اخبار و تحلیل هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در باب میزان بودجه استان کردستان منتشر شده که سوالاتی را برای کاربران و فعالان این عرصه ایجاد کرده است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ضمن استقبال و احترام به دقت و پیگیری های شهروندان، آن را نشانه پویایی و احساس مسئولیت در قبال توسعه استان می‌داند و  همانگونه که قبلاً نیز بارها اذعان کرده، معتقد است که توسعه جز با مشارکت همه کنشگران و تک تک شهروندان اتفاق نمی افتد.

اما همانگونه که شاهدیم فضای مجازی در عین کارکردهای مثبت، مفید و موثر در حوزه های اطلاع رسانی و شفاف سازی، گاهی زمینه را برای تکثیر داده‌های غیرمتقن، بدون مرجع و غیر قابل استناد نیز فراهم کرده است و برخی کاربران، کانال ها و گروه ها نیز بدون اعتبار سنجی و بررسی صحت و سقم مطالب، آنها را بازنشر می کنند.

در جدول منتشر شده در فضای مجازی، بودجه استان کردستان در سال 1397، رقم 17767906 میلیون ریال و بودجه سال 1398 نیز 7346000 میلیون ریال ذکر شده و بر اساس مقایسه این دو عدد نتیجه گرفته شده است که بودجه سال 1398 استان، 41 درصد کاهش داشته است و همین موضوع دستمایه تحلیل کم توجهی دولت به استان کردستان قرار گرفته است.

اما واقعیت موضوع این است که عدد 17767906 میلیون ریال که در جدول فوق مبنا قرار گرفته، مربوط به لایحه پیشنهادی دولت در سال 1397 با احتساب اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان بود، اما در فرآیند رسیدگی به لایحه در مجلس شورای اسلامی اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش و بنیاد شهید مجدداً در ردیف اعتبارات ملی محاسبه و از ردیف اعتبارات استانی کسر گردید و در نتیجه (بودجه استانی) استان کردستان در قانون بودجه سال 1397 (جدول شماره 10 اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استانها - صفحه 351 ) عدد 6746624 میلیون ریال به تصویب مجلس رسید و ابلاغ گردید.

با توجه به پیش بینی 7346617 میلیون ریال (بودجه استانی) استان کردستان در لایحه بودجه سال 1398 (جدول شماره 10 – صفحه 292) نسبت به سال 1397 نه تنها کاهش نداشته بلکه بیش از  9 درصد نیز افزایش نشان می‌دهد.

همچنین جدول 10-1  لایحه بودجه 1398 (اعتبارات تملک دارایی هایی سرمایه ای استان ها – صفحه 294) نشان می دهد که اعتبار پیش بینی شده برای استان کردستان (به میزان 9154300 میلیون ریال) نسبت به قانون بودجه 1397 (به میزان 8304300 میلیون ریال) بیش از 10 درصد افزایش دارد در حالی که میانگین افزایش کشوری در این جدول 8 و هفت دهم درصد می باشد.

اضافه می نماید در لایحه بودجه 1398 کشور، اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های استان کردستان که دارای ردیف در پیوست قانون بودجه می باشند، مانند راه، راه آهن، آب و ... به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که در آینده به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه