English

پرداخت به‌موقع زکات موجب فراوانی نعمت‌های خداوند می‌شود

امام‌جمعه‌ی موقت اهل سنت بندرلنگه بابیان اینکه با پرداخت به‌موقع زکات خداوند نعمت‌هایش را فراوان می‌کند، افزود: متأسفانه امروزه زنان و مردان ما به یکدیگر فخر می‌فروشند و در مراسم مختلف با پوشیدن لباس‌های پرزرق‌وبرق به هم فخر می‌فروشند.

پرداخت به‌موقع زکات موجب فراوانی نعمت‌های خداوند می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «شیخ اکرامی» در بین نمازگزاران اهل تسنن بندرلنگه با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، گفت: انسان وقتی به مصیبتی دچارمی شود به‌جز زیبایی نباید به هیچ‌چیز دیگر بیندیشد و هنگامی‌که به خوشی دست می‌یابد نباید خدا را فراموش کند و شکرگزارش باشد.

وی اضافه کرد: وقتی‌که ما به کافر می‌رسیم می‌بینیم که او همه‌چیز را پنهان می‌کند چون خدا را نمی‌شناسد و هیچ‌گاه شکرگزار خدا نیست پس ما مسلمانان در خوشی و ناخوشی باید شکرگزار باشیم.

امام‌جمعه‌ی موقت اهل سنت بندرلنگه بابیان اینکه یکی از واجباتی که خداوند در قرآن کریم بارها به آن اشاره فرموده شکرگزاری به درگاه اوست، تصریح کرد: خداوند انسان‌های ناسپاس را هرگز دوست ندارد ناگفته نماند که حتی حیوانات هم به درگاه خداوند بزرگ شکرگزاری می‌کنند.

اکرمی بابیان اینکه ما هرچه داریم از برکت خداوند تبارک‌وتعالی است، گفت: چشم ما انسان‌ها با هزاران نعمت دیگر همراه است و اگر ما چشم نداشته باشیم دیگر قادر به دیدن نعمت‌های الهی نخواهیم بود پس هرچه داریم از برکت خداوند متعال است.

وی در ادامه افزود: مصرف مواد مخدر، مال مردم خوردن، رشوه دادن و گرفتن، نگاه به نامحرم و به دنبال ناموس مردم راه افتادن از گناهان بزرگی است که ما مسلمانان مرتکب می‌شویم پس همه باید مواظب باشیم و از گناه دوری بجوییم.

خطیب نماز جمعه‌ی موقت اهل سنت در ادامه افزود: باید در مصرف آب و برق و دیگر چیزها صرفه‌جویی کنیم تا زیانی نه به خودمان و نه کشور وارد آید.

اکرمی بابیان اینکه با پرداخت به‌موقع زکات، خداوند نعمت‌هایش را فراوان می‌کند، افزود: متأسفانه امروزه زنان و مردان ما به یکدیگر فخر می‌فروشند و در مراسم مختلف با پوشیدن لباس‌های پرزرق‌وبرق به هم فخر می‌فروشند.

وی ادامه داد: این گناهی نابخشودنی است چراکه با این وضعیت اقتصادی و تورم بالا شاید کسی نتواند لباس‌های پرزرق‌وبرق بخرد.

خطیب نماز جمعه‌ی موقت اهل سنت در پایان افزود: ما باید از افرادی که به ما خدمات ارائه می‌کنند به نحو شایسته‌ای قدردانی کنیم اما متأسفانه این کار را نمی‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی