English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان:

۱۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کردستان با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل پشتیبان و با هدف استفاده بهینه از مشاغل خانگی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان پرداخت شده است، افزود: تاکنون 13 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است.

 13 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ جلال قلعه‌شاخانی گفت: 13 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اظهار کرد: وام مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای تقویت اقتصاد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان است و اهالی رسانه با استفاده از این تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند نسبت به خرید تجهیزات و امکانات حرفه‌ای دفاتر خود و همکارانشان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل پشتیبان و با هدف استفاده بهینه از مشاغل خانگی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کردستان پرداخت شده است، افزود: تاکنون 13 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات یاد شده به 142 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است که 101 نفر آن مربوط به مرکز استان و مابقی نیز از شهرستان‌های تابعه برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند در بیش از 300 رشته شغلی در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه، IT، سمعی و بصری و امور سینمایی نسبت به ثبت نام دریافت وام مشاغل خانگی اقدام کنند.

قلعه شاخانی، یکی از پیش شرط‌های دریافت این تسهیلات را ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: بعد از اعلام فراخوان این طرح در استان، متقاضیان زیادی با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی نسبت به دریافت این تسهیلات ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بررسی مدارک متقاضیان در کمیسیون اعطای تسهیلات مشاغل خانگی اهالی فرهنگ و هنر با همکاری انجمن‌های مرتبط فرهنگی، هنری و مطبوعاتی واجدین شرایط را شناسایی و آنها برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کرد.

وی همچنین به رشته‌های متقاضیان واجد شرایط دریافت این تسهیلات اشاره کرد و افزود: تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در رشته‌های روزنامه‌نگاری، نویسندگی، موسیقی، ساخت آهنگ، گرافیک کامپیوتری، نقاشی، خوشنویسی، طراحی و ساخت عروسک نمایشی، تنظیم آهنگ موسیقی، آهنگ سازی تئاتر، تدوین گری فیلم، طراح بازی، برنامه نویس بازی و غیره پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این تسهیلات فرصت مناسبی برای تقویت اقتصاد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان خواهد بود، افزود: اهالی رسانه با استفاده از این تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند نسبت به خرید تجهیزات و امکانات حرفه‌ای دفاتر خود و همکارانشان اقدام کنند.

قلعه‌شاخانی شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی در راستای توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضاء خانوار، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده، ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی و تشکل‌های خوشه‌ای، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف و تسهیل مقررات مربوط به کسب و کار خانگی را از اهداف پرداخت این تسهیلات برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه