English

رئیس کل دادگستری استان فارس:

مسئولیت های امروز ما امانت مردمی و خدمت خالصانه به مردم است

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: مسئولیت های امروز ما امانت مردمی و راه امانتداری در قبال این امانت ارزشمند خدمت خالصانه به مردم است.

مسئولیت های امروز ما امانت مردمی و خدمت خالصانه به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم معارفه رئیس دادگستری شهرستان خرم بید ضمن تقدیر از تعامل و هماهنگی مسئولین در این شهرستان با اشاره به اینکه مسئولیت های امروز ما امانت مردمی و راه امانتداری در قبال این امانت ارزشمند خدمت خالصانه به مردم است و فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم نعمتی است که خداوند به مسئولان ارزانی داشته است گفت: باید قدردان این فرصت و نعمت الهی باشیم و خدمت رسانی جهادی  را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خرم بید یکی از شهرستان های امن استان است این امر را حاصل همراهی و تعامل نهاد های قضایی، امنیتی و اعضای شورای تأمین شهرستان خواند و خاطر نشان کرد: مسئله تأمین امنیت و آرامش عمومی و رسیدگی به تظلم خواهی مردم در همه حوزه های قضایی از اولویت ها و دغدغه های اصلی در مجموعه قضایی استان است.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به اینکه علی رغم وجود مؤلفه های نا امنی در استان فارس با تعاملات و هماهنگی در سطوح مختلف، استان فارس از طراز امنیتی بالایی در سطح کشور برخوردار است گفت: در استان فارس با برنامه ریزی های مدون در مجموعه قضایی بخصوص در امر رصد و مدیریت پرونده های مهم، جرائم خشن و خاص  به حداقل رسیده است و در برخی از شهرستان های استان این دسته از جرائم به کلی حادث نمی گردد.

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس

وی وقوع جرائم خُرد در استان را نیز نسبت به استان های همطراز با فارس در سطح حداقل ارزیابی و خاطر نشان کرد: برای نمونه جرم سرقت که در اکثر استان های کشور رو به فزونی بوده است در استان فارس روند کاهشی داشته است.

القاصی مهر به بالا بودن سوانح ترافیکی و تصادفات و آسیب های ناشی از آن اشاره کرد و افزود: متأسفانه استان فارس در زمره استان هایی است که در سطح کشور سوانح جاده ای و ترافیکی بالایی دارد که لازم است این موضوع با حساسیت بالای مسئولین و مطالبه عمومی مردم دنبال و اقدامات عاجل پیشگیری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دستگاه قضایی در جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی امروز در این جنگ اقتصادی در خط مقدم رویارویی با مفسدان اقتصادی است.

القاصی مهر با بیان اینکه قوه قضائیه در سطح کلان و دادگستری فارس در سطح استان بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب  و تأکیدات ریاست قوه قضائیه برخورد های قاطع و بدون اغماضی با مفسدان اقتصادی داشته است گفت: با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی در استان فارس این برخورد با مفسدان اقتصادی و کسانی که معیشت مردم و امنیت اقتصادی جامعه را به مخاطره می انداختند به صورت مداوم و با حساسیت ویژه دنبال گردید و تعداد قابل توجهی از این افراد در استان با برخورد های قاطع و قانونی مواجه شدند.

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس

وی انتظار امروز مردم از مسئولین را تنظیم بازار و کاهش قیمت ها در نتیجه تثبیت نسبی قیمت ارز دانست و تصریح کرد: این انتظار به حق مردم از مسئولین است و باید مسئولین نهاد های متولی در این راستا برنامه های مدونی را در دستور کار خود قرار دهند.

القاصی مهر تصریح کرد: دستگاه قضایی در راستای پیگیری حقوق عامه با آن دسته از مدیران و مسئولانی که با رها کردن وظایف و تکالیف قانونی خود در افزایش قیمت ها در بازار کوتاهی می کنند در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه ضمن تقدیر از خدمات چهار ساله قاسم یوسفی رئیس سابق حوزه قضایی خرم بید و معرفی رحمان عمادی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان به مسئولیت خطیر تأمین امنیت و اجرای صحیح قانون و عدالت در مجموعه قضایی اشاره و تأکید کرد: عشق و علاقه ی خدمت به مردم همراه با مردم داری و تکریم ارباب رجوع و حساسیت در امر تأمین امنیت عمومی جامعه و توجه به استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش باید سرلوحه کار در دادگستری شهرستان باشد.

القاصی مهر تصریح کرد: همواره باید بدانیم که مسئولیت های امروز ما امانت مردمی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی به ما سپرده شده است و راه امانتداری در قبال این امانت ارزشمند خدمت خالصانه به مردم است

وی تعامل و هماهنگی با ادارات و نهاد ها را لازمه خدمت خالصانه به مردم خواند و افزود: این امر نافی استقلال کاری و حرکت در چارچوب موازین و تکالیف قانونی مسئولین نیست.

وی بر تکریم ارباب رجوع در کلیه حوزه های قضایی استان تأکید کرد و افزود: اختصاص یک روز کاری جهت ملاقات عمومی و بررسی مشکلات مردمی ضروری است چرا که مردم باید برای تظلم خواهی احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

به گزارش موج، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاجی پور امام جمعه خرم بید به  اهمیت نقش دستگاه قضایی در جامعه اسلامی و امر نظارت در این مجموعه پرداخت.

فرماندار خرم بید نیز با اشاره به تعامل مناسب دستگاه قضایی شهرستان و مجموعه های اجرایی بالا بودن ضریب امنیت این شهرستان را حاصل این همکاری و هماهنگی دوسویه دانست و افزود: عملکرد مناسب دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی باعث گردید علی رغم فشار های فراوان اقتصادی همچنان در این جنگ نابرابر اقتصادی مقاومت نمائیم.

در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس پس از تقدیر از زحمات چهار ساله قاسم یوسفی  با اهداء حکم ریاست  قوه قضائیه رحمان عمادی را به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه حقوقی و ریاست دادگستری شهرستان خرم بید معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه