English

جانشین مجمع عالی بسیج کشور:

مرکز اندیشه همفکری و راهبردی(ماهر) در تهران با هفت گروه تخصصی فعال است

جانشین مجمع عالی بسیج کشوراشاره کرد: یک مرکز اندیشه همفکری و راهبردی(ماهر) در تهران دایر است که هفت گروه تخصصی در این اندیشکده فعال است که ذیل این گروه‌های تخصصی، میزهای تخصصی شکل می‌گیرند و این گروه‌های هفت‌گانه در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

مرکز اندیشه همفکری و راهبردی(ماهر) در تهران با هفت گروه تخصصی فعال است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج کردستان؛ داوود گودرزی گفت: مرکز اندیشه همفکری و راهبردی(ماهر) در تهران با هفت گروه تخصصی فعال است.

جانشین مجمع عالی بسیج کشورپیش از ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان کردستان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: باید شبهات و نکاتی که در زمینه انقلاب و دستاوردهای آن وجود دارد توسط صاحبنظران و اندیشمندان مطرح و تبیین شود.

وی اشاره کرد: یک مرکز اندیشه همفکری و راهبردی(ماهر) در تهران دایر است که هفت گروه تخصصی در این اندیشکده فعال است که ذیل این گروه‌های تخصصی، میزهای تخصصی شکل می‌گیرند و این گروه‌های هفت‌گانه در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: اعضای این هفت کارگروه با کارگروه‌های دیگر استان‌های کشور شبکه خواهند شد تا بتوانند مرتبط شوند و تبادل‌نظر کنند و منسجم‌تر عمل کنند و افرادی که در این گروههای هفت گانه فعالیت می‌کنند به صورت مجازی و فیزیکی می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند.

جانشین مجمع عالی بسیج کشور عنوان کرد: در راستای شکل‌گیری این کارگروه‌ها شبکه‌ای نخبگانی در کشور شکل می‌گیرد که راهکارهای لازم برای مشکلات کشور را ارائه می‌دهند.

گودرزی با اشاره به اینکه مشکلات کشور درهم پیچیده است و در همه کشورهای دنیا به همین شکل است، گفت: رفتار، مسائل اقتصادی، سیاسی و غیره در کشور به هم ربط دارد و یک شبه حل نمی‌شود و راه حل آن تدوین دقیق نظام مسائل است و ساعت‌ها متخصصان باید بتوانند فکر کنند و با کار کارشناسی به اولویت‌های منطقی و علمی برسند.

وی با بیان اینکه کارها باید سیاست‌پژوهی و علمی‌تر انجام شود، افزود: اتفاق دیگری که در مرکز ماهر انجام شده آن است که کارهای مطالبه‌گری در ساختار جدید مرکز ماهر دیده شده است تا راهکارهای ارائه شده توسط مسوولان مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

وی بیان کرد: مرکز ماهر از مرحله احصای مسائل، نظام مسائل را درآوردن و اولویت‌گذاری مسائل و ارائه راهکار و سرانجام رساندن راهکارها را در دستور کار قرار داده است.

جانشین مجمع عالی بسیج کشور اضافه کرد: خروجی کارهای مرکز این خواهد بود که یک شبکه نخبگانی پای کار انقلاب در کشور ایجاد می‌شود که مسائل انقلاب را فهم کرده‌اند و راهکارهای مناسبی برای اداره کشور ارائه خواهد شد.

گودرزی عنوان کرد: در سال‌های اخیر ساختارهای غیررسمی به واسطه گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های مجاری به قدرت می‌رسند بنابراین باید قدرتی مانند افکار عمومی را به درستی جهت دهیم تا مسوولان را بتوانیم در برابر مردم پاسخگو کنیم و به حل بسیاری از مشکلات دست یابیم.

جانشین مجمع عالی بسیج کشورافزود: مدعیانی هستند که حرف خود را درست می دانند اما باید دید شاکله اصلی امام در ظهور و بروز انقلاب چه بوده است که امام بیان کردند من شناخت درست از اسلام و توانمندی مردم را به ظهور و بروز رساندم که اگر شناخت درستی از ظرفیت‌ها باشد مسیر با موفقیت پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه معضل جدی ما فساد در کشور و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: اگر تاکنون این مشکلات رفع نشده ارائه نسخه ناقص و غلط بوده است و باید نسخه کامل ارائه شود و شناخت از اسلام و توانمندی مردم در کنار هم می‌تواند به رفع مشکلات بپردازد.

جانشین مجمع عالی بسیج کشور خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است زندگی با عزت و شرف است و عقلانیت، عدالت و معنویت باید رئوس مثلث اساسی در دستیابی به اهداف باشند.

گودرزی با بیان اینکه باید به اندیشه‌های انقلاب برگردیم تا بتوانیم شاخصه‌های درست را برای پیشبرد اهداف جامعه بشناسیم، گفت: ما دو جناح انقلابی و غیرانقلابی داریم و سایر جناح‌ها از جمله اصولگرا و اصلاح‌طلب را قبول نداریم.

وی اعلام کرد: اسلام نسخه‌ای است که برای همه مردم جهان حرف برای گفتن دارد و این فرمایش امام است که باید برای همه یادآوری شود چرا که اسلام برای همه افراد حرمت قائل است.

گودرزی تاکید کرد: اگر مسوولان می‌خواهند با معضلات و مشکلاتی همچون اعتیاد مقابله کنند باید  دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار باشند و از توان مردمی بهره ببرند چرا که هر جا مردم ایستاد و مشارکت کرد کار بخوبی پیش رفته است.

جانشین مجمع عالی بسیج کشور اضافه کرد: بخش عمده‌ای از راه‌حل‌ها به مردم برمی‌گردد چرا که حکومت مردمی است و نباید فراموش کرد که رهبر، نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارد و این مردم هستند که تمام‌کننده امور و فعالیت در کشورند‌.

گودرزی اعلام کرد: دشمن نمی‌تواند ما را از پای درآورد و چون می‌داند با جنگ اقتصادی و تحریم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد جنگ روانی به راه انداخته است که باید مسوولان جهادگرانه مردم را آگاه کنند و نباید فراموش کرد که نظام ما کارآمد است و بخش عمده‌ای از اندیشه‌های امام درک نشده که باید مورد توجه باشد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهید مسلم جلالی‌زاده و حیدر عزیزی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه