English

کاظم دلخوش مطرح کرد؛

انتقال آب دریای خزر به سمنان با نمایندگان شمال در میان گذاشته نشده است

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: ما نمایندگان شمال کشور درخواست داریم اگر دولت به دنبال انتقال آب دریای خزر به سمنان است باید این مسئله با نمایندگان شمال کشور بررسی می‌شد اما به هیچ وجه این مسئله با نمایندگان در میان گذاشته نشده است.

انتقال آب دریای خزر به سمنان با نمایندگان شمال در میان گذاشته نشده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کاظم دلخوش اباتری امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به هیئت رئیسه در خصوص وضعیت بحرانی تالاب انزلی بیان کرد:  ضرورت دارد با اعزام اکیپ‌های کارشناسی به منطقه مشاهده شود که تالابی که تا 10 سال قبل عمقی 7 متری داشت امروز به نیم متر رسیده است؛ همین مسئله موجب می‌شود که با بارش باران شدید در رودخانه‌های طغیانگر مردم دچار مشکل شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حاشیه تالاب نیز روستاهایی قرار دارد که مردم 10ها سال است در این روستاها ساکن هستند؛ سازمان منابع طبیعی باید تکلیف مردم را مشخص کند.

وی افزود: متأسفانه کشاورزان که هیچ درآمدی ندارند و سال‌های متمادی است که در کنار این تالاب زندگی می‌کنند این افراد را به دادگاه و پاسگاه می‌کشانند با وجود اینکه این مسئله بارها به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی عنوان شده است.

دلخوش اظهار کرد: امسال بارندگی‌ها زودتر آغاز شده و در فصل سیل و طغیان رودخانه‌ها قرار داریم لذا ضرورت دارد نسبت به اصلاح مسیر رودخانه‌ها و لایروبی‌ آنها اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: ما نمایندگان شمال کشور درخواست داریم اگر دولت به دنبال انتقال آب از خزر به سمنان است باید این مسئله با نمایندگان شمال کشور بررسی می‌شد اما به هیچ وجه این مسئله با نمایندگان در میان گذاشته نشده است ضمن اینکه اعتقاد داریم تأمین آب شرب برای سمنانی‌ها نیز حق مسلم آنان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه