English

آثار برتر پژوهشی در شورای اداری استان معرفی می شوند/همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان برگزار خواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان در نظر دارد همایش فرصت های سرمایه گذاری استان را با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان در سطح ملی و بین المللی برگزار کند.

آثار برتر پژوهشی در شورای اداری استان معرفی می شوند/همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایرج حیدری در آئین اختتامیه نوزدهمین هفته استانی پژوهش با محوریت معرفی آثار برتر و تجلیل از برترین های حوزه پژوهش و فناوری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت پژوهش و فناوری، عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است که تحقق این مهم نیازمند عزم همگانی است.

وی گفت: توسعه رویکردهای پژوهشگرانه و نهادینه کردن این فرهنگ  در آموزش و پرورش و دانشگاه ها به ویژه در بین دانش آموزان می تواند نقش بسزایی در نهادینه کردن این مهم در جامعه ایفا نماید.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: پژوهش کلید و راه رسیدن به مدارج بالای علمی  و دانایی است.

حیدری اظهار داشت: آثار پژوهشی و فناورانه نقش مهمی در مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت در کارها به همراه دارد که باید بیش از پیش مورد اقبال قرار گیرد.

وی افزود: پژوهش یکی از مهمترین راهکار های پیش روی جوامع امروزی برای غلبه بر انواع مسائل و مشکلاتی است که در زمینه های مختلف با آن مواجه هستند می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: پژوهشی در دوران کنونی راهگشاست که کاربردی و هوشمندانه  انجام  پذیرد و با خروجی مناسبی همراه باشد.

حیدری  گفت: پژوهش ها نباید مربوط به زمان و مکان خاصی باشند و باید بتوانند در بهبود شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی به کمک جامعه بیایند و شاخص های مهم زندگی را ارتقاء بخشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که رویکرد پژوهشگرانه در فعالیت های تولیدی، کار، اشتغال و صنعت حاکم باشد قطعا به اهداف مورد نظر در این عرصه ها دست پیدا خواهیم کرد و به سمت اشتغال و تولید پایدار حرکت خواهیم کرد.

حیدری گفت: دانشگاه ها و صاحبان آثار برتر در حوزه پژوهش می توانند از ظرفیت جلسات شورای اداری استان برای معرفی کارهای پژوهشی خود که با نتایج مطلوب و ملموسی همراه بوده است بهره ببرند، تا مدیران بیش از پیش در جریان جدیدترین کارهای شاخص پژوهشی استان قرار گیرند و پژوهشگران از این فرصت برای معرفی آثار خود و برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی بهره ببرند.

وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طرح های شاخص پژوهشی استان که در کارگروه پژوهش و نوآوری استان به تصویب رسیده است حمایت کند تا این طرح ها به نتایج مورد نظر برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: صنایع و واحدهای تولیدی استان می توانند در تقویت رویکرد پژوهشگرانه و توسعه فعالیت های پژوهشی با برقراری ارتباط با دانشجویان فعال در این عرصه و دانشگاه ها نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان، خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان در نظر دارد همایش فرصت های سرمایه گذاری  استان را با هدف معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری هرمزگان در سطح ملی و بین المللی برگزار کند که از کلیه دانشگاه ها و فعالان عرصه پژوهش استان دعوت می شود دیدگاه ها و نظرات خود را برای برگزاری پربار و هر چه بهتر این همایش مهم،  به دبیرخانه برگزاری آن در اسرع وقت اعلام نمایند.

در پایان این مراسم از برترین های حوزه پژوهش و فناوری استان هرمزگان و صاحبان آثار برتر تجلیل و قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه