English

در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی؛

کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: کارفرمایانی که نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی را بکار گیرند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمد علی سلیمی»  گفت: در راستای اجرای قانون مشوق‌های کارفرمایی و استفاده از نیروی کار جوان در مشاغل مختلف و ایجاد شغل برای اقشار مختلف جامعه، کارفرمایانی که نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی را بکار گیرند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

وی افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی بعنوان یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت است که بر اساس این طرح، فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت، به واحد‌های تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی و طی دوره ۴ تا ۶ ماهه با پرداخت حق الزحمه از سوی کارفرما در بنگاه اقتصادی مشغول به کار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: دولت به منظور تشویق کارفرمایان به جذب فارغ التحصیلان، پس از اتمام دوره کارورزی، مشوق بیمه‌ای را برای کارفرمایان درنظر گرفته است که در صورت جذب توسط بنگاه‌های خصوصی و تعاونی ها، کارفرمایان به مدت دو سال از حق بیمه کارفرما معاف بوده و کارفرمایان برای پیگیری درخواست خود از طریق کاریابی‌های غیردولتی و دفاتر مشاوره شغلی می‌توانند اقدام کنند.

 سلیمی افزود:در اجرای طرح کارورزی، کارفرمایانی که به عنوان واحد پذیرنده، برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای گواهی دوره کارورزی را جذب کنند بابت همان کارورزان  به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

وی گفت:علاوه بر تمام کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال یا کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور تحت پوشش طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما قرار می‌گیرند و کارفرمایان واجد شرایط پس از تامین نیروی کار مورد نیاز از طریق مراکز کاریابی دارای مجوز فعالیت یااداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کسب تاییدیه بکار گماری نیروی کار جدید از سوی اداره مذکور و ارائه مدارک مورد نیاز به اداره تامین اجتماعی شهرستان محل فعالیت کارگاه، مشمول برقراری معافیت بیمه سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی