English

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان:

بیش از ۲۰۰۰ نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد اصفهان صاحب شغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت: بیش از 2000 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد اصفهان با دریافت وام اشتغال صاحب شغل شدند.

بیش از 2000 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد اصفهان صاحب شغل شدند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، بهرام سوادکوهی بیان کرد: دو هزار و ۷۱۵ نفر از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان با دریافت وام اشتغال و یا معرفی به مراکز صنعتی و خدماتی صاحب شغل شدند.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین گام برای توانمندی نیازمندان کمک به اشتغال و کسب درآمد پایدار آن‌هاست، گفت: برنامه‌های این نهاد درزمینهٔ تحقق خودکفایی جامعه تحت حمایت با محوریت مددجویان دارای توان اشتغال همه مراحل آموزش، اجرا و پشتیبانی را شامل می‌شود.

سوادکوهی به فعالیت کاریابی این نهاد اشاره کرد و گفت: استخدام مددجویان در مشاغل تولیدی و خدماتی می‌تواند با سرعت بیشتری نسبت به اجرای طرح‌های اشتغال به توانمندی و خودکفایی آن‌ها منجر شود و برای کمیته امداد نیز درمجموع هزینه کمتری دارد و بر همین اساس یکی از نقاط توجه و تمرکز این نهاد درزمینهٔ اشتغال مددجویان گسترش کاریابی است.

وی تعداد مددجویانی که به‌واسطه فعالیت‌های کاریابی این نهاد صاحب شغل و درآمد شده‌اند را ۶۲۹ نفر در هشت‌ماهه نخست امسال اعلام کرد و افزود: ۲۰۸۶ نفر نیز با دریافت وام اشتغال اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خود کرده‌اند که هرکدام از این کسب‌وکارها حداقل یک نفر را مشغول به کار خواهد کرد و با احتساب این آمار حداقلی، کمیته امداد اصفهان درمجموع موفق به ایجاد دست‌کم دو هزار و ۷۱۵ شغل برای نیازمندان شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان با اشاره به سطح برنامه‌های کاریابی این نهاد، گفت: همکاری با مؤسسات کاریابی، رایزنی مستقیم با کارفرمایان، ارتباط با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی و پرداخت بسته تشویقی به کارفرمایان را از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد اصفهان در جهت یافتن شغل مناسب برای مددجویان اصفهانی است.

سوادکوهی بابیان اینکه بسته‌های تشویقی این نهاد برای کارفرمایان از دو قسمت مهم تشکیل‌شده است، توضیح داد: کمیته امداد اصفهان حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان استخدام‌شده را تا دو سال پرداخت می‌کند و یا به ازای هر مددجو ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه تا سقف پنج نفر به کارفرمایان همکار پرداخت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه