English

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد

رشد ۱۲ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از رشد ۱۲ درصدی تعداد صدور پروانه های ساختمانی در اصفهان خبر داد.

رشد ۱۲ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان،  سید احمد حسینی نیا در جمع اصحاب رسانه گفت: رشد ۱۲ درصدی تعداد صدور پروانه های ساختمانی در اصفهان  نشان می‌دهد تولید مسکن با وجود شرایط نامساعد اقتصادی در شهر اصفهان روند خوبی داشته است.

وی ادامه داد: متراژ پروانه های صادر شده در شهر اصفهان طی هشت ماه گذشته دو میلیون و ۱۵۶ هزار مترمربع بوده است.

حسینی نیا بیان کرد: موضوع "حق به شهر" در دو منظر حق مشارکت شهروندی و حق تخصیص فضا با رویکرد ضروریات زندگی شهری و حقوق شهروندی تجلی می یابد.

 وی اظهار داشت: اهدافی مانند حفاظت از محیط زیست، خدمت رسانی به ساکنان شهر، تحقق شهر هوشمند، مشارکت موثر شهروندان و زنان و گروه های با شرایط خاص و تقویت حکمروایی خوب شهری از جمله ویژگی هایی است که با مفهوم حق به شهر و برنامه جامع دنبال می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: برنامه های معاونت شهرسازی و معماری بر اساس سه رویکرد برنامه های اصفهان 1400، برنامه سنجش پذیر شهردار اصفهان و مفهوم "حق به شهر" تدوین و برنامه ریزی شده است. 

حسینی نیا ادامه داد: موضوع بازآفرینی شهری و احیا یا نوسازی بافت های فرسوده شهری بر اساس آیین نامه های اجرایی و مصوبات هیات دولت در دستور کار معاونت شهرسازی قرار گرفته است.

وی افزود: حدود 2300 هکتار بافت فرسوده مصوب شورای عالی معماری ایران در شهر اصفهان وجود دارد که از این میزان 500 هکتار بافت تاریخی و مابقی بافت های روستایی و فرسوده میانی است که نیازمند برنامه ریزی و نوسازی تحت عنوان توسعه درون زا است.

ابلاغ ضوابط طرح تفصیلی مناطق 15 گانه شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: بهبود خدمات و تسهیل صدور پروانه و گواهی های ساخت را از جمله برنامه های مبتنی بر برنامه سنجش پذیری  است که باید رصد شود.

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان

حسینی نیا بیان داشت: در سه ماه گذشته فرآیند صدور پروانه ساختمانی را به کمتر از یک ماه رساندیم. همچنین تسهیل امور مهندسین و استفاده از فضای مجازی و عدم حضور مهندسین در گیشه های امور مهندسین و نظام مهندسی از جمله برنامه های محقق شده است.

وی همچنین تهیه بسته تشویقی ویژه نوسازی بافت های فرسوده، تهیه طرح اراضی محله باطان، تهیه طرح اراضی سودان، تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت موجود و اجرای اراضی با کاربری خدماتی در محدوده بافت های ناکارآمد و تدوین شیوه نامه تعریف پروژه های محرک توسعه و تشکیل کارگروه پروژه های محرک توسعه را از جمله طرح هایی ذکر کرد که در طرح بازآفرینی شهری پایدار مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی نیا در ادامه در خصوص اراضی جی شیر تحت عنوان الحاق ۱۴۵ هکتاری گفت: طرحی با عنوان توسعه پایدار حریم شهر اصفهان از کارگروه امور زیربنایی دریافت شده است. با این وجود هدف ما تولید و ساخت مسکن نبوده و هیچ گونه بارگذاری مسکونی در این پهنه ‌ها شکل نمی گیرد. بلکه بارگذاری‌ها در زمینه گردشگری، ورزشی و نمایشگاهی خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: رشد 12 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در اصفهان علیرغم شرایط دشوار اقتصادی و رکود در بخش ساخت و ساز نشان دهنده این است که تولید مسکن با وجود شرایط نامساعد اقتصادی در شهر اصفهان روند خوبی داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه