English

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۸ رشته

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قالب 18 رشته در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در 18 رشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ کامل گلباغی از برگزاری هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در18 رشته خبرداد.

وی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های استان با اشاره به اینکه آزمون سراسری حفظ قرآن کریم اسفندماه امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: آموزش قرآن  به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه به حساب می‌آید که با هدف تعمـیم و تعمیـق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

گلباغی افزود: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به عنوان یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار، در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: امسال این آزمون در 18 رشته برگزار می‌شود که گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) با هشت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته را شامل می‌شود.

مسئول واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: مجموعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه «آموزش قرآن» در نظام جمهوری اسـلامی از اهمیـت راهبردی برخوردار است و از این‌رو شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای کلیه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

گلباغی همچنین به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس به منظور در اولویت قرار دادن طرح حفظ جزء سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت 1452، رشته حفظ جزء 30 به عنوان «کار ویژه» آزمون سال‌جاری در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول، آزمون کتبی در تمامی شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل 30 نفر باشد برگزار می‌شود و فهرست نهایی آن همزمان با تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون بر روی پایگاه اینترنتی ثبت نام قابل مشاهده است.

گلباغی زمان آغاز ثبت نام در این آزمون سراسری را پنجم دی اعلام کرد و اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند از پنجم دی ماه تا 30 همین ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir  نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید دقت داشته باشند  کلیه امور مربوط به ثبت‌ نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تنها از طریق پایگاه اینترنتی امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: امکان صدور کارت ورود به جلسه آزمون از اول اسفند ماه 97 به مدت 10 روز فراهم می‌شود.

وی تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور،  شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان، به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از جمله اهداف این آزمون قرآنی برشمرد.

هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صداو سیما، اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه