English

فرمانده سپاه ناحیه کازرون در گفت و گو با خبرگزاری موج:

در تقویم دفاع مقدس، ۴دی ماه روز کازرون است/تقدیم ۸۰ شهید در کمتر از ۸ساعت به نظام جمهوری اسلامی، از افتخارات کازرون است

فرمانده سپاه ناحیه کازرون با بیان اینکه در تقویم دفاع مقدس، 4دی ماه روز کازرون نامگذاری شده است گفت: در عملیات کربلای 4، کازرون 80 شهید را در کمتر از 8ساعت تقدیم به نظام اسلامی کرد که این از افتخارات این شهر تاریخی مذهبی است.

در تقویم دفاع مقدس، 4دی ماه روز کازرون است/تقدیم 80 شهید در کمتر از 8ساعت به نظام جمهوری اسلامی، از افتخارات کازرون است

سرهنگ پاسدار شهرام افشار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان اینکه  در تقویم دفاع مقدس، روز 4دی ماه، سالروز عملیات کربلای 4 روز کازرون نامگذاری شده است تصریح کرد: تقدیم قریب به 80 شهید در کمتر از 8ساعت، در تاریخ دفاع مقدس بی نظیر است و این افتخار برای کازرون در تقویم دفاع مقدس برای همیشه ثبت شده است.

وی با خاطرنشان ساختن اینکه شهرستان کازرون به عنوان یک شهرستان تاریخی، مذهبی و انقلابی، از دیرباز مطرح بوده و در مبارزه با استعمار و استکبار، کارنامه خوب و موفقی داشته است اظهار داشت: با توجه به اینکه مناسبت ویژه در ایام دی ماه داریم که خاص این شهرستان است، در شورای فرهنگی پیشنهادی از مجموعه سپاه مطرح شد که دهه ای به عنوان دهه کازرون داشته باشیم.

شهرام افشار فرمانده سپاه کازرون و روز کازرون

به گفته وی، 30 آذرماه روزی است ناصردیوان کازرونی با لشکر خود در مقابل استعمار انگلیس مقابله کردند و باعث شدند که کازرون به تصرف انگلیس درنیاید و هم به شهر شیراز کمک کردند.  

افشار تصریح کرد: روز 4دی ماه سالروز عملیات کربلای 4، و روزی است که شهرستان کازرون قریب به 80 شهید در کمتر از هشت ساعت تقدیم به نظام و انقلاب کرد و در تقویم دفاع مقدس کشور، این روز به عنوان روز کازرون نامگذاری شد که در این روز هم بنا بر این شد که مراسم خاطره گویی با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس داشته باشیم و بنا بر این شده که همه ساله در این روز یادواره بزرگ شهرستان کازرون داشته باشیم.

به گفته وی، کازرون این افتخار را دارد که قریب به یک هزار و 300 شهید را تقدیم به نظام و انقلاب کرده و این عدد بزرگ، نشان دهنده این است که اکثریت مردم شهرستان چه در حضور در خط مقدم، چه پشتیبانی از جبهه و چه پشت جبهه، حضور بسیار فعال و موثری داشته اند و لذا در این دهه شاهد برگزاری یادواره شهدای کازرون هستیم.

وی آیت الله ایمانی را یک شخصیت جامع علمی دانست که در 23 سال خدمت به عنوان امام جمعه کازرون خدمات خوبی به کازرون داشته اند، پس به همین دلیل در این دهه مراسم نکوداشت ارتحال و یادبود خواهیم داشت و در 9دی هم با حضور در راهپیمایی تجدید میثاق خواهیم کرد با امام و رهبری و شهدای عزیزمان.

فرمانده سپاه ناحیه کازرون افزود: با توجه به اینکه مسائلی که در سال گذشته در کازرون اتفاق افتاد و شاید خدشه ای به نام کازرون وارد کرد، طرح ویژه ای در سپاه با عنوان طرح 1440 ارائه دادیم. یعنی چهارده برنامه ویژه ای که چهل سالگی انقلاب در آن پررنگ باشد. مثلا بهسازی چهل خانه محروم و نیازمند توسط گروه های جهادی سپاه، یا ختم چهل هزار صلوات، نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب و دفاع مقدس، با تخفبف چهل درصد.

به گفته افشار، این طرح در شورای فرهنگی شهرستان با استقبال مواجه شد و در ادامه این برنامه ها، در دهه فجر هم از دستاوردهای انقلاب مباحثی ویژه برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم و هم در مورد شهرستان کازرون که جزء یازده شهری بود که در زمان پهلوی و بهبوحه انقلاب حکومت نظامی شد ، و ده شهید به انقلاب تقدیم کردیم برای نوجوانان و جوانان خواهیم گفت ، و نیز با حضور پیشقدمان انقلاب در مدارس و مساجد، و بازگویی خاطرات انقلاب، حال و هوای پیروزی انقلاب را زنده نگه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی