English

مدیر کلینیک پیشگیری و ارتقاء سلامت آناهید در شهرک سلامت اصفهان خبر داد

سرطان سینه شایع ترین سرطان در کشور/ اصفهان و یزد بالاترین آمار سرطان سینه

مدیر کلینیک پیشگیری و ارتقاء سلامت آناهید گفت: سرطان سینه از شایع ترین سرطان ها در کشوراست و شهرهای اصفهان و یزد در صدرترین آمار سرطان سینه در کشور هستند.

سرطان سینه شایع ترین سرطان  در کشور/ اصفهان و یزد بالاترین آمار سرطان سینه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، مریم طباطبائیان در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: اولین علت مرگ و میر زنان میان سال سرطان پستان می باشد و این سرطان از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که متاسفانه تبعات زیادی برای زنان که نقش مهمی در خانواده و جامعه ایفا می کنند را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در کشور ایران آمار مبتلایان سرطان بالغ بر ۱۴ هزار نفر است که سالانه  نیز بر این تعداد افزوده می گردد.

طباطبائیان بیان داشت: سالانه از هر ۱۰۰ نفر جمعیت ، ۳۵ نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند این در حالی است که در استان اصفهان سالانه از هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۵ نفر مبتلا به سرطان می شوند.

مدیر کلینیک پیشگیری و ارتقاء سلامت آناهید گفت: متاسفانه ۸۰ درصد کسانی که به سرطان پستان دچار می شوند بعد از بروز علایم اولیه به پزشک مراجعه می کنند که متاسفانه این کار باعث سخت تر شدن روند درمان می شود.

وی افزود: اولین علایم بروز سرطان سینه می توان به احساس توده در سینه ، ترشح خونی و آبکی از نوک سینه ، بزرگ شدن غدد لنفاوی غیر طبیعی شدن سینه ها و دردهای تیر کشنده اشاره کرد.

این جراح پستان تصریح کرد: 30 درصد مبتلایان به سرطان سینه زیر ۴۵ سال سن دارند این در حالی است که در کشور های دیگر درصد بالایی از مبتلایان به سرطان سینه بین ۵۰ تا ۶۰ سال هستند.

کلینیک اناهید

مدیر کلینیک پیشگیری و ارتقاء سلامت آناهید گفت: از مهترین عوامل ابتلا به سرطان آلودگی هوا ، مواد غذایی حاوی نیترات، آلودگی آب، دخانیات، افزایش وزن و چاقی ، عدم مصرف سبزیجات و مصرف الکل می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارو پیش بینی سازمان بهداشت جهانی کشورهای در حال توسعه در دهه های آینده آمار بیشتری از مرگ و میر سرطان خواهند داشت.

طباطبائیان گفت:کلینیک پیشگیری و ارتقا سطح سلامت آناهید در شهرک سلامت  از طریق برگزاری کلاس ها و کارگاههای آموزشی در زمینه اطلاع رسانی به بانوان و پزشکان و پرستاران تلاش می کند.

مدیر کلینیک پیشگیری و ارتقاء سلامت آناهید بیان داشت:کلینیک آناهید مرکز جامع بیماری های پستان در کشور سعی کرده تا با استفاده از المان‌های طبیعی فضایی آرامش بخش را برای پاسخگویی نیازهای زنان در حوزه آموزش، پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری فراهم آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه