English

در مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان بیان شد؛

احداث خانه کوهنورد در شهرستان رودبار و ماسال/وجود ۱۴ باشگاه کوهنوردی در گیلان

جلسه مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان با حضور رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

احداث خانه کوهنورد در شهرستان رودبار و ماسال/وجود 14 باشگاه کوهنوردی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مریم بخشی امروز در مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان که با حضور رئیس فدراسیون در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جغرافیای خاص استان باعث شده تا رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی به صورت جدی توسط علاقمندان پیگیری شود که مهمترین چالش در این حوزه مشکلات بخش سخت افزاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: واگذاری دیواره سنگنوردی سالن یادگار امام به هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان یکی از اقداماتی که در راستای توسعه این ورزش انجام شده است.

باید سیاسی کاری را از هیات‌های ورزشی دور کنیم

وی در ادامه با بیان اینکه باید سیاسی کاری را از هیات‌های ورزشی دور کنیم، گفت: در هیات‌های ورزشی به دنبال دسته و جناح بندی نباشیم و افراد فنی را بیاوریم. همواره در استان برای بالا بردن توان مجامع عمومی تلاش می‌کنیم و با برگزاری این مجامع در تلاشیم تا هیات‌های ورزشی بتوانند با کمترین خطر طول دوره خود را طی کنند.

در ادامه ابوالفضل صادقی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: همدلی و وفاق بسیار خوبی بین جامعه ورزشی گیلان حضور دارد.

وی با بیان اینکه هیات استان، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان سه ضلع پیشرفت هر رشته ورزشی هستند، افزود: با توجه به شرایط گیلان و برخورداری از قلل متعدد باید زمینه توسعه همگانی و استعدادیابی را در رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی بیش از پیش فراهم کنیم.

واگذاری دیواره تخصصی سالن سنگنوردی یادگار امام رشت

در ادامه این جلسه  رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان اظهار کرد: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان پیرو برنامه چهارساله تمام تلاش خود را در راستای تحقق اهداف فدراسیون به کار بسته است.

مصطفی قامتی افزود: در بخش زیرساختی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و واگذاری دیواره تخصصی سالن سنگنوردی یادگار امام رشت، در راستای تجهیز و تکمیل سالن مذکور اقداماتی صورت گرفته و علاوه بر این مرحله پی ریزی و اسکلت گذاری سالن تخصصی سنگنوردی در مجموعه سردار جنگل رشت هم در حال اجراست که با تزریق بودجه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

14 باشگاه مجموعه باشگاه‌های کوهنوردی در استان

وی در خصوص فعالیت رسمی گروه‌های کوهنوردی گفت: تعداد مجموعه باشگاه‌های کوهنوردی در استان از 2 باشگاه به 14 باشگاه رسیده که به کانالیزه شدن رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی در استان کمک می‌کند.

مجمع عادی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان

قامتی بیان کرد: خوشبختانه مربیان خوبی در رشته‌های سنگنوردی، یخ، برف و کوهپیمایی داریم که در سطح استان فعالیت دارند، که جهت توسعه اهداف ورزشی نیازمند تجهیزات هستند.

احداث خانه کوهنورد در شهرستان رودبار و ماسال

وی با اشاره به اهداف کلان هیات استان، تصریح کرد: احداث خانه کوهنورد در شهرستان رودبار و ماسال را پیش بینی کردیم که موقعیت آن در شهرستان ماسال شناسایی شده و در شهرستان رودبار هم با همکاری فرمانداری این شهرستان زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در دامنه درفک به هیات کوهنوردی استان واگذار شده است.

احداث مدرسه «خانه سنگ نوردی» در پای دیواره سنگنوردی علی آباد منجیل

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گیلان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده احداث مدرسه «خانه سنگ نوردی» در پای دیواره سنگنوردی علی آباد منجیل است که در تمام فصول سال ظرفیت استفاده دارد.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان، تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات در ماسال و ماسوله راه‌اندازی شده و در حال تجهیز آن هستیم.

قامتی با اشاره به صعودهای برون مرزی استان، گفت: طی یکسال گذشته 7 صعود برون مرزی داشتیم، همچنین اخیرا پارمیدا شعبان‌نژاد به مسابقات سنگ‌نوردی تایلند اعزام شد.

ایمن سازی مسیر کوهپیمایی و کوهنوردی از مسیر ماسال به شاه معلم

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در حال اجرایی شدن است، ایمن سازی مسیر کوهپیمایی و کوهنوردی از مسیر ماسال به شاه معلم است و همچنین در راستای حفظ محیط زیست کوهستان اجرای طرح منطقه سبز کوهنوردی در مسیر قله درفک پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بحث هیمالیانوردی هم اعزام هیمالیانوردان گیلانی را در دستور کار داریم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از خانواده مرحوم فتحی رئیس پیشین هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی ماسال، پارمیدا شعبانی‌نژاد عضو تیم ملی سنگنورد و همچنین کاوه اسدی، پویا رفیعی، جواد پیروی، مهران رجبی، سعید خاشاکی و همسرش خانم شریعت از هیمالیا نوردان گیلانی که سال گذشته صعود برون مرزی داشتند، تجلیل و قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه