English

رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار:

فعالیت دستگاه‌های نظارتی موجب آرامش نسبی در بازار لرستان شده است

جعفر بدری در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان که شامگاه سه شنبه در استانداری برگزار شد، گفت: فعالیت دستگاه‌های نظارتی باعث شده تا با آرامش نسبی در بازار استان روبرو باشیم.

فعالیت دستگاه‌های نظارتی موجب آرامش نسبی در بازار لرستان شده است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان که شامگاه سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان، معاونین استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: فعالیت دستگاه‌های نظارتی موجب آرامش نسبی در بازار لرستان شده است.

وی عملکرد دستگاه‌های نظارتی دولت در شرایط کنونی قابل قبول بوده چراکه خود آمریکایی‌ها اعلام کردند سخت ترین تحریم‌هایی که تاکنون سابقه نداشته بر علیه کشورمان وضع کرده‌اند، اما خوشبختانه با وجود تمامی مشکلات به دلیل فعالیت دستگاه‌های نظارتی شاهد آرامش نسبی در بازار هستیم.

باید از دستگاه‌های نظارتی حمایت کرد

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: معتقدم باید از دستگاه‌های نظارتی به شدت پشتیبانی کنیم تا بتوانند فعالیت‌های خود را با قدرت بیشتری انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تورم بالای لرستان مربوط به یکی از قسمت‌هایی است که قادر به نرخ‌گذاری در آن نیستیم، افزود: فردی که بگوید می‌تواند در زمینه تنظیم قیمت اجاره بها  طرح ارائه دهد کذب می‌گوید چراکه باید بپذیریم این حوزه قابل نرخ‌گذاری نیست و مردم بر اساس نرخ‌های مرسوم فعالیت می‌کنند.

دولت نمی‌تواند در حوزه اجاره بهای مسکن قیمت گذاری کند

جعفر بدری عنوان کرد: دولت نمی‌تواند قیمت گذاری در حوزه اجاره بها انجام دهد؛ متاسفانه شرایطی به گونه‌ای شده که مردم سرمایه‌هایشان را به سمت حوزه مسکن برده‌اند.

دستگاه‌های حمایتی باید به قشر ضعیف جامعه نگاه ویژه‌ای داشته باشند

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: اکنون در استان لرستان با سه قشر ضعیف، متوسط و برخوردها روبرو هستیم که بخشی از مردم استان ضعیف بوده و درآمد کمی دارند، تنظیم بازار بر اساس وضعیت مالی قشر ضعیف انجام نمی‌شود و بر اساس امکانات قشر متوسط صورت می‌گیرد، لذا برای حمایت از اقشار ضعیف باید دستگاه‌های حمایتی وارد عمل شده و شرایط را برای توزیع کالاها با قیمت کمتر مهیا کنند.

نباید فضای شغلی فعالان اقتصادی را ناامن کرد

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید فضای ناامنی را برای فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار ایجاد کنیم، افزود: اگر فضای ناامنی و برخوردهای قهری را افزایش دهیم مطمئناً تولید‌کننده متضرر می‌شود؛ اخیراً با مباحثی که با تولید کنندگان داشتیم اعلام کردند که فروش آنها افزایش داشته در نتیجه باید تولیدکنندگان را حمایت کرده تا مبادا احساس ناامنی کنند.

رئیس شورای عالی قضایی استان ادامه داد: از دستگاه‌های نظارتی توقع داریم که تشریفات اضافی را کنار بگذارند و از تمام ظرفیت خود برای نظارت و کنترل در بازار استفاده کنند، همچنین انتظار می‌رود که از نظر تبلیغاتی اقدامات بیشتری انجام شود و امکان دسترسی مردم به آنها و رسیدگی به شکایتشان افزایش یابد.

بدری در ادامه با اشاره به اینکه کسبه جزو سالم‌ترین اقشار جامعه هستند، افزود: با بررسی‌های دقیق می‌توان دریافت که سوء استفاده زیادی توسط کسبه های جزء نداریم.

قیمت محصولات کشاورزی عرضه شده در بازار ایران ارزان است

وی، گفت: ارزان‌ترین محصولات کشاورزی در ایران وجود دارد در نتیجه باید شرایط را به گونه‌ای تنظیم کنیم که کشاورز، تولیدکننده و صنعتگر ضرر نبیند و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در اولویت قرار گیرد.

ستاد تنظیم بازار استان لرستان

شرایط توزیع گوشت ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر اصلاح شود

بدری با اشاره به اینکه باید سیستم توزیع گوشت ارزان قیمت اصلاح شود افزود: باید شرایط به گونه‌ای باشد که گوشت ارزان قیمت در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار گیرد که انتظار داریم این امر توسط مسوولین اصلاح شود.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در لرستان از ظرفیت خوبی برخوردار هستند

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه باید اقدامات به گونه‌ای طراحی شود که کالاهای مورد نیاز مردم با سهولت در اختیارشان قرار گیرد، افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت فروشگاههای زنجیره‌ای و بزرگ بسیار تاثیرگذار بوده چرا که این فروشگاه‌ها کالاها را به صورت عمده وارد استان کرده و  مردم نیز می‌توانند انواع کالای مورد نیاز خود را با کم‌ترین دغدغه تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی