English

فرماندهی مرزبانی کشور:

زیرساخت های مرزبانی هرمزگان تناسبی با ماموریت ها و وظایف استان ندارد/انتظار حضور استاندار هرمزگان را در این مراسم داشتم

فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار داشتم با توجه به عضویت فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در شورای تامین، استاندار هرمزگان در جلسه حاضر باشد و این دغدغه ها را در سفر معاون اول رئیس جمهور و رئیس مجلس به آن ها ابلاغ می کرد.

زیرساخت های مرزبانی هرمزگان تناسبی با ماموریت ها و وظایف استان ندارد/انتظار حضور استاندار هرمزگان را در این مراسم داشتم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، گفت: استان هرمزگان از جایگاه راهبردی و استراتژیکی خاصی به لحاظ نزدیکی به تنگه هرمز، ارتباط با آب های گرم، همسایگی با کشورهای مختلف در حوزه خلیج فارس و حتی در ارتباط با کل دنیا در موضوعات و تعاملات مرزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به هر دلیلی در سال های گذشته زیرساخت های مرزبانی هرمزگان تناسبی با ماموریت ها و وظایف استان هرمزگان ندارد، اظهار کرد:  هیچ کشوری در جهان به اندازه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات برون مرزی ندارد؛ جایگاه مرز ملی است در قانون اساسی جایگاه  محکم و بالایی دارد، به این معنی که همه نسبت به آن حق و وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی در رده مقدماتی نیروی انتظامی قرار دارد، ادامه داد: کوچکترین اتفاق در مرز بین المللی می شود و این نشان دهنده اهمیت بالای مرزبانی است که وظایف سنگینی بر دوش دارد.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از استان هایی است که از لحاظ ترددهای غیرمجاز، بار ماموریت مرزبان را بیشتر می کند، عنوان کرد: هرگونه تغییر در قیمت کالا کار مرزبانی را سنگین تر می کند؛ امروز مشکلات قاچاق مشکلات جدی تحمیل کرده و وظایف مرزبانی را سنگین تر کرده اما سایر دستگاه ها متناسب با آن پیش نیامده اند.

وی با اشاره به اینکه کسانی در مرزبانی خدمت می کنند که جزو بهترین ها و مظلومترین ها هستند، بیان کرد: واقعا روا است که حمایت ها و پشتیبانی از این افراد مظلوم اینجنین باشد که در سرما و گرما حافظ امنیت مرزهای کشور هستند. آیا می شود در اتاق زیر کولر برای این حافظان همیشه بیدار تصمیم گیری کرد؟

سردار رضایی افزود: هنوز مرزبانی جز مشاغل سخت محسوب نشده است و خدماتی که به این افراد داده می شود آیا تنساب دارد؛ این موارد در خدمات دهی به مرزبانان مغفول مانده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه انتظار داشتم با توجه به عضویت فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در شورای تامین، استاندار هرمزگان در جلسه حاضر باشد، خاطرنشان کرد: ای کاش استاندار هرمزگان در جلسه بود و این دغدغه ها را در سفر معاون اول رئیس جمهور و رئیس مجلس به آن ها ابلاغ می کرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تجهیزاتی نیاز به توجه برنامه ریزان بودجه ریزی کشور داریم، اضافه کرد: برنامه ها ارائه و رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفته است.

سردار رضایی ادامه داد: در سالجاری تعدادی شناور نیمه سنگین به استان هرمزگان داده شده و بزودی دو فروند دیگر نیز اعطا خواهد شد.

سردار رضایی خواستار هماهنگی در تعاملات مرزبانی و دریابانی در استان هرمزگان شد و اضافه کرد: هرجا تعادل قیمت ها و ارزش کالا در طرفین مرز متفاوت باشد، کار مرزبانان را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: در بحث نوسانات ارزی مرزبانان هرمزگان تلاش شگرفی کردند و باید کالاها ساماندهی شود تا اینچنین بار زیاد بر دوش مرزبانان صورت نگیرد.

سردار رضایی با بیان اینکه وقتی قیمت احشام در دو طرف مرز متفاوت باشد به طور حتم قاچاق صورت می گیرد، تصریح کرد: وقتی این احشام را بگیریم کجا باید آن را نگهداری کنیم و چگونه به چرخه استفاده برگردد؛ این موضوع نیاز به همفکری مسئولان و ساماندهی مناسب دارد تا ماموران در میدان لابه لای فسار دو طرفه قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه خواهش می کنم مسئولان استان هرمزگان برای این موضوعات ساز و کار تعیین کنند، اظهار کرد: امیدوارم در نشست های تخصصی این مشکلات برطرف شود و شاهد پشتیبانی میدانی و واقعی از مرزبانان باشیم.

به گزارش موج، در پایان این مراسم سردار حسین دهکی حکم خود را به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان هرمزگان دریافت کرد. وی اهل استان خراسان و پیش از این فرماندهی مرزبانی استان گلستان را برعهده داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه