English

نماینده مردم غرب هرمزگان مطرح کرد؛

به چرخش نخبگان معتقدیم اما نه با این سرعت/عمر کوتاه مدیریت ها چالشی جدی پیش روی توسعه کشور است

نماینده مردم غرب هرمزگان با بیان اینکه به مدیریت در مناطق آزاد نه می شود نگاه سیاسی کرد، نه حزبی، نه فردی و نه نگاه جناحی، گفت: در هر دوره ای که چنین نگاه هایی در این مناطق وجود داشته است آسیب بسیار دیده ایم.

به چرخش  نخبگان معتقدیم اما نه با این سرعت/عمر کوتاه مدیریت ها چالشی جدی  پیش روی توسعه کشور است

شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: دکتر «انصاری لاری» دیر آمدند و زود رفتند. از طرف خودم و مردم خوب و عزیزم در جزیره کیش و مناطق و توابع پیرامونی از درایت، تدبیر و نگاه تحول گرایانه و نو آورانه ایشان کمال تقدیر و سپاس را دارم.

نماینده مردم غرب هرمزگان ادامه داد: دکتر «مظفری» نیز سابقه  پر افتخاری دارند و کارنامه درخشان ایشان در حوزه اقتصادی و اجتماعی باعث شد تا امروز سکان این کشتی بزرگ را که به تعبیری می توان گفت دریچه اقتصاد ایران اسلامی به  دنیاست را بر عهده بگیرند.

ناصر شریفی «مرتضی بانک» دبیر شورای عالی مناطق آزاد را خطاب قرار داد و گفت: همه ما به چرخش و گردش نخبگان معتقدیم اما نه اینگونه زودهنگام؛ بدون تعارف مناطق آزاد ما با تمام مجموعه های دیگر از لحاظ ساختار کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه به مدیریت در مناطق آزاد نه می شود نگاه سیاسی کرد، نه حزبی، نه فردی و نه نگاه جناحی، گفت: در هر دوره ای که چنین نگاه هایی در این مناطق وجود داشته است آسیب بسیار دیده ایم.

شریفی با بیان اینکه کیش می تواند به عنوان محرک اقتصاد و گردشگری عمل کند، گفت: این جزیره می تواند دریچه ارتباط کشور ما با دنیا باشد؛ اما مدیری که برای یک سال منصوب می‌شود چگونه می‌تواند به این سمت حرکت کند؟

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من نمی دانم اشکال کار کجاست، یا اصلا نیاز به اصلاح قانون یا آیین نامه است یا خیر ، ادامه داد: دغدغه سرمایه گذاران بی ثباتی مدیریتی است و اگر نتوانیم ثبات مدیریتی داشته باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه حداقل مدت سال های مدیریت در مناطق آزاد نباید زیر 8 سال باشد، تصریح کرد: خوشحالیم که دکتر مظفری پذیرفتند که بیایند و مناطق آزاد را نجات دهند، کشتی مناطق آزاد واقعا به گل نشسته است و ایشان باید فرصت کافی برای برنامه ریزی داشته باشند.

 شریفی گفت: بد نیست نگاهی به مناطق آزاد همجوار  بیندازیم آیا مدیرت این مناطق یک، دو یا سه ساله است؟ عمر کوتاه مدیریت ها چالشی جدی  پیش روی توسعه در کشور است؛ بنابراین خواهش میکنیم برای این موضوع فکر اساسی شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاران دلسوز و پرتلاش در بخش خصوصی گفت: سرمایه گذاران نگرانند، پای درد و دل این عزیزان بنشینیم و راهکار ارائه دهیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در پایان گفت: متاسفانه در طول این سالها نتوانسته ایم به فلسفه ایجاد مناطق آزاد جامعه عمل بپوشانیم و موانع و سد راه را در مناطق آزاد برداریم. امید داریم تمامی بخش ها  کمک کنند که گرفتاریهای تمام بخشهای اقتصادی کشور و بویژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه