English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با موج:

فضای شهر برای زندگی معلولان کرمانشاه مناسب نیست

امید قادری گفت: بخش اعظمی از مبلمان و فضای شهر برای تردد و زندگی روزمره معلولان کرمانشاه مناسب نیست.

فضای شهر برای زندگی معلولان کرمانشاه مناسب نیست

امید قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، در مورد تعریف فرد معلول، ابراز داشت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، معلول فردی است که به تشخیص کمیسیون پزشکی بهزیستی براثر ضایعه جسمی، ذهنی و روانی درزمینهٔ استقلال فردی و اجتماعی با مشکل روبه‌رو شود.

وی از جمعیت بیش از 38 هزارنفری معلولان در کرمانشاه خبر داد و افزود: با اقداماتی که دولت انجام داده شرایط برای معلولان بسیار بهتر شده، اما هنوز هم با وضعیت نرمال دنیا فاصله‌داریم و متأسفانه این روند کند در مبلمان و فضای شهری بیشتر مشاهده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در ادامه اشتغال را مهم‌ترین مشکل معلولان دانست و گفت: در این راستا بهزیستی با پرداخت وام 20 میلیون تومانی به اشتغال مددجویان کمک می‌کند و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای معلولان درزمینهٔ اشتغال فعال است و چنانچه کارفرمایی نیز اقدام به جذب معلولان کند از دو سال معافیت مالیاتی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کمیسیون مجلس شورای اسلامی اخیراً مصوبات خوبی مبنی بر اجبار در استخدام معلولان به تصویب رسیده که هنوز تا تائید نهایی فاصله دارد و در این راستا انتظار داریم که نمایندگان استان و کشور توجه و اهتمام ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

قادری در مورد خدمات موردنیاز معلولان کرمانشاهی گفت: معلولان نیازمند خدماتی همچون خدمات مالی، حمایتی، توان‌بخشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، فنی - ارتوپدی و غیره هستند که سازمان بهزیستی این خدمات را ارائه می‌کند که با تصویب قانون جامع حمایت از معلولین که سال‌ها به‌عنوان مطالبه اصلی جامعه معلولان مطرح است می‌توان خدمات بیشتری را به این افراد ارائه داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه