English

پوستر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز رونمایی شد

پوستر و یادمان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه رونمایی شد.

پوستر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛پوستر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز رونمایی شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر و یادمان این جشنواره، گفت: نمایش‌های این جشنواره برای نخستین‌بار به زبان کردی اجرا می‌شود.

قطب‌الدین صادقی افزود: تئاتر کردی سقز جزو 10 جشنواره بزرگ در ایران و از نمادهای فرهنگ کُردی در سطح بین‌المللی است.

وی ادامه داد: شهرستان سقز دارای فرهنگ و هنر غنی است و تئاتر کُردی سقز، مانند زیویه، افتخار بزرگی برای این شهرستان قدیمی است. 

صادقی فرهنگ را فراحزبی و فراگروهی دانست و گفت: برای رشد و تعالی این فرهنگ باید همه تلاش کنیم، خود پسندی‌ها را کنار بگذاریم و همه برای اعتلای فرهنگ و هنر و به ویژه تئاتر کُردی تلاش نماییم.

وی با ابراز خرسندی به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز اظهار داشت: باید همه در خدمت فرهنگ و هنر شهر تاریخی سقز هستم. 

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز ادامه داد: جشنواره‌های تئاتر در همه دنیا، با هدف گسترش صلح و انسجام اجتماعی برگزار می‌شود و تئاتر کُردی سقز نیز برای تحقق این اهداف به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود.

وی گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی است و ثبت جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم جشنواره‌های ایران، دستاورد بزرگی برای مردم با فرهنگ این شهرستان است.

فرماندار و رئیس ستاد شهرستانی پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز هم گفت: تلاش خواهیم کرد در دوره‌های بعدی این جشنواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

کامیل کریمیان، جشنواره تئاتر کُردی سقز را از برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری در کشور دانست و بر تلاش همگان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره تاکید کرد.

وی تئاتر کردی سقز را از برندهای معتبر تئاتر ملی و بین‌المللی دانست و افزود: با پیگیری‌های  قطب‌الدین صادقی، جشنواره تئاتر کُردی در تقویم سالیانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

کریمیان تلاش برای ارتقای سطح تئاتر کُردی را وظیفه فرهنگی دانست و تعامل هنرمندان برای برگزاری مناسب این رویداد را ضروری برشمرد. 

وی از تلاش استاندار کردستان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورا و شهرداری سقز و هنرمندان سقز برای تدارک برگزاری این رویداد، تقدیر کرد.

وی در ادامه افزود: در مجموع 69 متن نمایش به دبیرخانه جشنواره رسید که 52 کارگردان ( 38 ایرانی و 14 خارجی) بعد از ارسال فیلم نمایش‌ها، آثار آنان بازبینی شد.

کریمیان ادامه داد: 4 اثر از کشور عراق و 10 اثر داخلی از فردا هفتم آذرماه تا دهم همین ماه به روی صحنه می‌روند.

وی اظهارداشت: در پایان این جشنواره 2 اثر از این 14 اثر نمایشی، به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

فرماندار ویژه سقز، فرهنگ و هنر را اساس توسعه یک جامعه دانست و گفت: تئاتر کُردی برند و نماینده فرهنگ کردستان و سقز است و همه با هم باید جهت تقویت و توسعه فرهنگی تلاش کنیم.

در ادامه از پوستر و یادمان پانزدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه، مسئولان فرهنگی و دوستداران فرهنگ و هنر رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه