English

به مناسبت روز اصفهان؛

اولین کافه برج ایران در منطقه ۱۰ شهر اصفهان افتتاح می شود

به مناسبت روز اصفهان اولین کافه برج ایران در منطقه 10 شهر اصفهان افتتاح می شود.

اولین کافه برج ایران در منطقه 10 شهر اصفهان افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت: اولین کافه برج ایران با مساحتی بالغ بر 360 مترمربع به مناسبت روز اصفهان در منطقه 10 شهر اصفهان افتتاح خواهد شد.

امامی اظهار کرد:در بزرگراه شهید آقابابایی و ابتدای خیابان آذربیگدلی یک برج کبوتر به مساحت 360 مترمربع قرار دارد که مدت ها از آن استفاده نمی شد که به همت شهرداری منطقه 10 مرمت و بازسازی این مکان آغاز شد.

وی ادامه داد: پروژه کافه برج با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان و مساحت 360 مترمربع با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری افتتاح خواهد شد.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان با بیان اینکه این ساختمان در سه طبقه با بخش های مختلف ساخته شده است، گفت: طراحی داخلی این بنا محیطی تاریخی را برای گردشگران تداعی می کند.

امامی گفت: بخش های مختلف کافه برج شامل؛ گالری، نمایشگاه، فضای مطالعه و کافی شاپ است که در نظر داریم بعد از ظهرها به بخش گردشگری و بازدید از این بنا اختصاص داده شود.

مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان با بیان اینکه کافه برج می تواند به یک مرکز گردشگری در منطقه 10 تبدیل شود، گفت: این بنا اولین برج کبوتری است که به برج کافه تبدیل شده و می تواند گردشگران  زیادی را به خود جذب کند.

گفتنی است؛ کبوتر خان یا کبوترخانه محلی است که کبوتر در آن آشیانه می سازد.ساخت کبوترخانه را می‌توان به نوعی شاهکاری هنری دانست. برج کبوتر آذربهرام یکی از برج های کبوتر قدیمی اصفهان است که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان مورد مرمت و باز زنده سازی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی