English

سایت نگهداری سگ‌های ولگرد بندرعباس به انجمن پناه واگذار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از واگذاری سایت نگهداری سگ‌های ولگرد بندرعباس به انجمن پناه خبر داد و گفت: در سال جاری عملیات اجرایی این سایت توسط معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس آغاز شد و تاکنون پیشرفت قابل‌توجه ای داشته است.

سایت نگهداری سگ‌های ولگرد بندرعباس به انجمن پناه واگذار شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «رضا مدرس» در سومین جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد استان هرمزگان، عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی سایت نگهداری از سگ‌های ولگرد، در فاز اول جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر بندرعباس و در فاز دوم فعالیت این سایت به‌منظور کنترل جمعیت حیوانات مذکور در سایت‌ها و صنایع موجود استان و سایر شهرها و روستاهای هرمزگان است.

وی با اشاره به وجود حیوانات ولگرد در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر که به یکی از دغدغه‌های شهروندان در شهرها تبدیل شده است، گفت: به‌طورقطع وجود سگ‌های بلاصاحب از نظر بهداشتی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند به همین دلیل طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل جمعیت سگ‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

مدرس تأکید کرد: وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که این حیوانات را جمع‌آوری کرده و در محل مناسبی نگهداری کنند و سپس بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود اقدامات بعدی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز دامداران، پرورش‌دهندگان ماهی و میگو، صنایع و سایر نهادها فعال در این زمینه می‌توان این سگ‌ها را بعد از واکسیناسیون و معاینه‌های لازم توسط دامپزشکی به آن‌ها تحویل داد و یا با هماهنگی با سایر استان‌ها این سگ‌ها را به محل‌های موردنظر تحویل داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تأکید کرد: باید از رهاسازی بدون هماهنگی سگ‌های ولگرد توسط سایر بخش‌ها و شهرستان‌ها در سطح استان جلوگیری شود و همچنین سگ‌های ولگرد از داخل شهرها جمع‌آوری شوند.

وی افزود: وجود حیواناتی مانند سگ‌های ولگرد در شهرها سبب ایجاد مشکلات بهداشتی فراوانی برای شهروندان می‌شود، که باید با فرهنگ‌سازی مناسب برای شهروندان در خصوص قرار دادن بسته‌های زباله خود در مکان‌های مناسب با این معضل بهداشتی مبارزه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه