English

رئیس پلیس فتا گیلان تاکید کرد: ‌

جعلی بودن سامانه های پیامکی اعطای بسته‌های حمایتی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: سامانه‌های پیامکی که اخیراً به بهانه اطلاع‌رسانی از شرایط اعطای بسته‌های حمایتی به خانوارها راه‌اندازی شده‌اند جعلی هستند.

جعلی بودن سامانه های پیامکی اعطای بسته‌های حمایتی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه های پیامکی که اخیراً به بهانه اطلاع‌رسانی از شرایط اعطای بسته‌های حمایتی و سبد‌های کالا به خانوارها راه‌اندازی شده‌اند جعلی بوده و ساخته و پرداخته کلاهبرداران هستند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد: کلاهبرداران اخیراً و همزمان با آغاز اعطای بسته‌های حمایت غذایی و سبدهای کالا به مردم اقدام به صدور پیامک جهت اخذ رمز دوم بانکی افراد کرده‌اند تا از این طریق و در فرصتی مناسب حساب بانکی آن‌ها را خالی کنند.

محمدخانی با بیان اینکه شهروندان باید از ارائه رمز بانکی خود خودداری کنند ابراز داشت:‌ برای اعطای بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار مختلف جامعه به هیچ عنوان پیامکی برای افراد ارسال نمی‌شود بنابراین مردم در صورت ارائه رمزهای بانکی خود باید سریعاً نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

وی اطلاع از شرایط دریافت بسته‌های حمایتی را تنها از سایت وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و از رسانه‌های معتبر خبری مجاز دانست و بیان داشت: از عموم مردم و شهروندان گیلانی تقاضا داریم در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک به هیچ عنوان به آن‌ها توجه نکنند و ترتیب اثر ندهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به درج آگهی‌های دروغین در سایت‌هایی نظیر دیوار و شیپور اشاره کرد و گفت: در این روش درج آگهی‌های دروغین توسط کلاهبرداران انجام می‌شود و برخی از کاربران بدون رعایت نکات ایمنی وجوه مورد نظر را به حساب افراد ناشناس واریز می‌کنند.

محمدخانی با تأکید بر اینکه فرآیند کشف جرایم سایبری در محیط پیام‌رسان‌های خارجی به مراتب طولانی‌تر از پیام‌رسان‌های داخلی است اظهار داشت:‌ طبق بررسی پرونده‌های قضایی در شش ماهه نخست امسال 45 درصد از جرایم سایبری گیلان در بستر پیام‌ رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است.

وی از عزم قاطع پلیس فتا و دستگاه قضایی برای برخورد با جرایم اینترنتی به ویژه در حوزه هتک حرمت افراد خبر داد و تصریح کرد: پلیس فتا مجری تأمین امنیت و نظم فضای مجازی است و مسئولیت حفظ آزادی‌های مشروع و حراست از حریم خصوصی افراد جامعه را بر عهده دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان اقبال کاربران برای استفاده از پیام رسان‌های خارجی را عامل تشدید جرایم سایبری دانست و افزود: پلیس فتا علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی،‌ در سطح پیام‌رسان‌ها نیز اقدام به نشر مطالبی در جهت آگاه‌سازی شهروندان از خطرات احتمالی می‌کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه