English

نماینده ولی فقیه در دیدار با کارکنان نهادکتابخانه های استان؛

کتاب‌ دانایی و خردی برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: کتاب‌ دانایی و خردی برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد و امروزه با گسترش علم و تکنولوژی، به شیوه های مختلفی می توان به مطالعه و کتابخوانی، وتولید کتاب پرداخت که این مهم باعث تولید علم می شود.وهمچنین طرح ایجاد کتابخانه های کوچک دراستان جهت تروج کتابخوانی اجرا شود.

کتاب‌ دانایی و خردی برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در دیدار با مدیرکل وکارکنان نهاد کتابخانه های عمومی استان، ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی،  به جایگاه کتاب از دیدگاه اسلام پرداخت و اظهارداشت:  کتاب قرآن کریم، معجزه اصلی و جاویدان پیامبر اسلام(ص) می باشد که  شریعت و رسالت پیامبر با نازل شدن این کتاب الهی ثابت شد.

وی درادامه به ویژگی های این کتاب آسمانی پرداخت وافزود:  کتاب قرآن کریم  از جهات مختلف (لفظ، معنا، آهنگ وساختار..) دارای ویژگی‌های فوق بشری است و بشر از آوردن مانند آن ناتوان است.

 نماینده ولی فقیه دراستان کردستان تصریح کرد:  این کتاب چون منشاء نور وایمان است ، حاوی مطالب ونکاتی می باشد که بشریت را از ظلمت  و جهالت  نجات،  و به سوی نور وتعالی دعوت وهدایت می کند.

وی خاطر نشان کرد: تمام علوم بشری با تمام دقایق و ظرایف آنها در لابه لای آیات قرآن نهفته است . به  طوری که هرزمان ابعاد جدیدی از معارف آن کشف می شود.

ایشان افزود: ادبیات عرب درآن زمان دارای جایگاه ویژه ای بود. اما با نزول قرآن برپیامبر(ص) آنها فهمیدند داشته های قرآن فوق همه داشته های علمی است. 

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخانه در اسلام پرداخت وگفت: در اهمیت «کتاب» همین بس که احادیث و روایات بی شماری از پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) درباره فضایل علم و دانش که از طریق کتاب و کتابخانه منتقل می شوند، وجود دارد. چنانکه امام صادق علیه‌ السلام در حدیثی، امور خود را بر اساس چهار پایه ترسیم نمودند. که به  اصول چهارگانه در زندگی امام صادق(ع( معروف است.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهارداشت: بدون تردید، کتاب و کتابخانه در فرهنگ وتمدن از درجه و جایگاه ویژه  و والایی برخوردار بوده است. واگر انسانها به مطالعه وکتابخوانی روی بیاورند و برای کتاب و علم ارزش قائل شوند، قطعا پیشرفت می کنند.

وی گفت: پیشرفت علم وگسترش کتابخوانی،  و علوم دیگر یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده و این مسئله همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید همه ما به آن توجه داشته باشیم.

 نماینده مردم استان درمجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: کتاب‌ دانایی و خردی برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد و امروزه  با گسترش علم  و تکنولوژی،  به شیوه های مختلف  می توان  به مطالعه و کتابخوانی،  وتولید کتاب پرداخت که این مهم باعث تولید علم می شود.

وی افزود : کتاب هایی که منتشر وعرضه می گردند  باید دارای مزایای تولید علم وتوسعه تکنولوژی باشند. و از انتشار کتابهای آسیب پذیر جلوگیری و ممانعت  شود.

حضرت آیت الله حسینی شاهرودی برتنوع کتابخانه ها تاکید کرد و افزود: باید درکتابخانه ها نشست های علمی و تخصصی،  و نقد کتاب برگزار شود. و هرچقدر بتوانیم این مکانها را توسعه دهیم و تنوع بکار ببریم رغبت  به  مطالعه بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی  باید کتابخانه ها به شیوه های مختلف دیجیتالی، صوتی وغیره با ذائقه های مختلف علمی تاسیس شود. ومزیتی که این کتاب‌ها دارد این است که اشخاصی که فرصت کتاب خواندن ندارند می‌توانند از زمان‌های محدودشان استفاده کنند .

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار مشارکت بیشتر خیرین و مردم در توسعه  وساخت کتابخانه های عمومی شد و افزود: بااستفاده ازظرفیتهای موجود برای ساخت وایجاد کتابخانه های کوچک در محلات، مساجد و مطب های پزشکان و اهداء باقی مانده از کتابخانه ها ی دیگرمی شود کتابخانه هایی را  احیاء، واین فرهنگ درجامعه ترویج نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه