English

انعقاد بیش از هزار و ۲۰۰ قرارداد کارورزی در هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هزار و 230 قرارداد در قالب طرح کارورزی در واحدهای پذیرنده کارگری استان منعقد شده است.

انعقاد بیش از هزار و 200 قرارداد کارورزی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سلیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 7 هزار و 200 فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲ هزار و 400 نفر واجد شرایط هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و400 کارورز واجد شرایط، هزار و 230 نفر که دارای قرارداد آموزشی هستند در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای پذیرنده مشغول فراگیری آموزش‌های لازم برای ورود به بازار کار هستند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، راهکاری مناسبی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است که در قالب این طرح، دانش‌آموختگان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی آموزش خواهند دید که دوره کارورزی حداقل چهار ماه و حداکثر شش ماه است و در این مدت کمک‌هزینه و حق بیمه کارورز از سوی دولت پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای کارفرما به دنبال ندارد.

وی اضافه کرد: مشوق‌های بیمه‌ای برای افزایش انگیزه کارفرمایان برای جذب کارورزان در نظر گرفته شده است و به این منظور برای افزایش احتمال جذب این افراد و ماندگاری آن‌ها در محیط کار، در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه