English

معرفی افراد جویای کار به بنگاه های صنعتی

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: افراد جویای کار در هرمزگان برای کسب مهارت‌های فنی در محیط کار واقعی به مراکز فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

معرفی افراد جویای کار به بنگاه های صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «گلزار نظری» با بیان اینکه افراد جویای کار در هرمزگان برای کسب مهارت‌های فنی در محیط کار واقعی به مراکز فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند، افزود: در این طرح داوطلبان به بنگاه‌های صنعتی و کارگاه‌های صنفی معرفی می‌شوند و به مدت یک سال مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید بیشتر از ۱۵ سال سن داشته باشند، گفت: این داوطلبان مشمول قانون کار نمی‌شوند، اما مراکز فنی و حرفه‌ای موظف به بیمه کردن آن‌ها در مقابل حوادث هستند.

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ کار آموز در مراکز فنی و حرفه‌ای هرمزگان آموزش دیدند.

نظری با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از کارآموزان در مراکز دولتی و ۷ هزار نفر نیز در در مراکز آزاد آموزش دیدند، گفت: اکنون ۱۰۵ رشته فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی و آزاد آموزش داده می‌شود که رشته‌های خیاطی، گلدوزی، مکانیک، برق، جوشکاری، گرافیک، تعمیرات رایانه، تصویر برداری و کیف دوزی چرمی از مهم‌ترین آنهاست.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند.

به گزارش موج، بر اساس آمار سازمان فنی و حرفه ای هرمزگان، 11 مرکز دولتی و ۱۵۷ مرکز آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان فعالیت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی