English

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان خبرداد:

برگزاری جشنواره منطقه ای رسانه های کُردی در کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه های کُردی در حوزه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ویژه استان های کُردنشین کشور اسفند امسال در سنندج برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره منطقه ای رسانه های کُردی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ جلال قلعه شاخانی از برگزاری جشنواره منطقه ای رسانه های کُردی در کردستان خبرداد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان روز شنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش زبان کُردی و فارسی برگزار می شود، اظهار داشت: اعتلا و ارزیابی کیفی فعالان این حوزه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در هفت بخش برگزار می شود، افزود: سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی و طنز و کاریکاتور از بخش های اصلی این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: بخش یادداشت، گزارش تحلیلی و مصاحبه با موضوع شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، بخش نشریات دانشجویی و نشریات تخصصی و دانشگاهی ویژه استان به زبان کردی و فارسی از بخش های جنبی جشنواره است.

وی وحدت، همگرایی و انسجام ملی، هویت، فرهنگ و ادبیات کُردی، فرصت ها و تهدیدهای پایگاه های خبری و فضای مجازی، کردستان، توسعه و اقتصاد پایدار، محیط زیست و سلامت، ورزش و تندرستی و آسیب های اجتماعی را از جمله محورهای این جشنواره اعلام کرد.

قلعه شاخانی یادآور شد: آثار ارسالی باید از 30 آذر سال 95 تا 30 آذر امسال در مطبوعات محلی و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام منتشر شده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: روزنامه نگاران شاغل و آزاد استان های کُردنشین که در مطبوعات غیر سراسری (منطقه ای، استانی و محلی) نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری ها و همچنین پایگاه های خبری استان فعالیت دارند، می توانند در جشنواره شرکت کنند. 

وی اضافه کرد: علاقه مندان در بخش اصلی و رقابتی جشنواره، تنها می تواند در دو بخش و هر بخش با 3 اثر در جشنواره شرکت کنند.

قلعه شاخانی افزود: آثار منتشر شده در رسانه های فاقد مجوز یا بولتن های داخلی، آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره پذیرفته نخواهند شد. 

وی اظهار داشت: نمایشگاه مطبوعات و رسانه های کُردی استان های شرکت کننده به همراه رسانه های منتخب از اقلیم کردستان عراق نیز بمدت سه روز همزمان با جشنواره در شهر سنندج بر پا می شود. 

قلعه شاخانی افزود: تحکیم پایه های وحدت و همدلی با استفاده از فضای رسانه ای و تقویت مشترکات در مناطق کُردنشین به موازات تقویت وحدت اسلامی و ملی، شناسایی ظرفیت های نهفته استان های کُردنشین کشور و تلاش در راستای معرفی هر چه بهتر آنها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از 15 آبان سال جاری اعلام شده است، یادآور شد: علاقه مندان تا 10 دی ماه فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه های کُردی صرفا از طریق سایت جشنواره به نشانی http://www.pressfestival.ir ارسال کنند.

جشنواره رسانه های کردی

اختتامیه جشنواره و برپایی نمایشگاه رسانه های استان های کُردنشین غرب کشور در نیمه دوم اسفند ماه 1397در سنندج برگزار خواهد شدکه علاقه مندان می توانندبرای کسب اطلاعات بیشتر با نشانی دبیرخانه جشنواره استان کردستان در سنندج ،بلوارتوحید،بلوارخلیفه میرزاآغه غوثی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در حوزه رسانه ومطبوعات مراجعه نمایند.

نخستین جشنواره رسانه های کُردی را در دو بخش زبان کُردی و فارسی به میزبانی شهر سنندج به همت خانه مطبوعات استان کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری کردستان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی