English

مدیر آبفا نایین خبر داد:

احداث آب انبار برای تامین پایدار آب شرب مسکن مهر در نائین

مدیر آبفا نایین گفت: آب انباری به ظرفیت 2 هزار متر مکعب به منظور تامین پایدارآب شرب مسکن مهر شهرستان نائین احداث شد.

احداث آب انبار برای تامین پایدار آب شرب مسکن مهر در نائین

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حسن میری گفت: در سال جاری جهت اجرای اقدامات پدافند غیرعامل برای دسترسی پایدار ساکنان 1440 واحد مسکن مهر نایین به آب شرب ،آب انباری به سبک سنتی احداث گردید.این در حالیست که در فرهنگ مردم نایین بهره گیری  از آب انبار در مواقع ضروری از دیر باز تا کنون دیده شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر آب شرب ساکنان مسکن مهر از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ و منابع داخلی تامین می شود.این درحالیست که وقوع خشکسالی های اخیرموجب شده که  شهرستان نائین  در فصل گرم برای تامین آب شرب با چالش هایی مواجه شود.

وی وجود آب انبارها را در شهرستان نایین غنمیت دانست و عنوان کرد:هم اکنون 48  باب آب انبار در شهرستان نایین در مدار بهره برداری قراردارد که مردم عمدتا در فصل گرم سال  آب شرب خود را از طریق همین آب انبارها تامین می کنند.

مدیرآبفا نائین اعلام کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته 23 هزارمترمکعب حجم ظرفیت آب انبارهای تحت پوشش آبفا نایین می باشد در حالیکه تخمین زده شده که بیش از 100 باب آب انبار در شهرستان نائین وجود دارد که در اختیار مالکان قراردارد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته خیرین اقدام به احداث آب انبار در شهرستان نایین نمودند عنوان کرد: در سالهای اخیر افزایش دما و نیز کاهش بارندگی ها، دسترسی کویرنشینان را به آب با محدودیت های مواجه نموده براین اساس برخی از خیرین اقدام به احداث آب انبار در این شهرستان نمودند.

میری تصریح کرد: در چند سال گذشته بیش از 4 باب آب انبار توسط خیرین در شهرستان نایین احداث شد بطوریکه 2 باب آب انبار هرکدام به ظرفیت 2 هزار متر مکعب در شهر نائین و دو باب دیگر هرکدام به ظرفیت 1500 متر مکعب در شهرهای انارک و بافران توسط خیرین احداث شد.

وی به گوارا بودن آب در آب انبارها پرداخت و اظهارداشت:بادگیرهایی که در سطح آب انبارها احداث شده  با وزش باد ملایم موجب تازگی و تصفیه آب می شود هر چند که مسئوالان آبفا فرایند سلامت و کیفیت آب موجود در آب انبارها را به طور مستمر کنترل می کنند. همچنین آب ذخیره شده در آب انبارها از آب طرح اصفهان بزرگ تامین می شود که کیفیت آب تصفیه خانه باباشیخعلی مورد تایید دستگاههای نظارتی می باشد.

اب انبار نایین

مدیرآبفا نائین افزود: در حال حاضر 99 درصد تامین آب شرب شهرستان نایین وابسته به تخصیص آب طرح اصفهان بزرگ است در حالیکه که اگر در سالهای پیش رو میزان بارندگی ها مطلوب شود که بتوانیم از ظرفیت قنوات موجود در شهرستان بهره مند شویم قطعا میزان وابستگی به طرح آبرسانی اصفهان بزرگ کمتر می شود.

وی به EC  بالای آب در شهرستان نایین اشاره کرد و بیان داشت: بررسی ها حاکی از آن است که EC آب در شهرستان نایین  بعضا به بیش از 5 هزار میکرو زمینس برسانتیمترمی رسد بنابراین مردم این منطقه قدر آب شرب ، با کیفیت مطلوب را به خوبی می دانند و آن را بدرستی مصرف می کنند .

میری به مصرف سرانه آب شرب در نائین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مصرف سرانه آب شرب در شهرستان نائین 110 لیتر در شبانه روز است مردم این منطقه قدر آب شیرین را خوب می دانند و سعی می کنند آن را درست مصرف کنند هرچند که درصدد هستیم باز هم مردم را به مصرف بهینه آب رهنمود کنیم.

مدیرآبفا نایین میزان هدر رفت آب در شهر نایین را 10 درصد اعلام کردو گفت:  در سال جاری توانستیم با اصلاح شبکه فرسوده آب ،تعویض کنتورهای فرسوده ،اصلاح انشعابات، مدیریت فشارو کاهش زمان مهار حوادث ، میزان هدر رفت آب رادر این شهرستان  به 10 درصد برسانیم این درحالیست که در سال جاری بیش از 6 کیلومتر از شبکه فرسوده آب شهرستان نایین اصلاح و بازسازی شد.

گفتنی است؛ جمعیت شهرنایین بالغ بر 38 هزار نفر است و 14 هزار و863 انشعاب آب می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه