English

تائید تبدیل مدال برنز کیانوش رستمی به نقره در المپیک ۲۰۱۲ لندن

کمیته بین‌المللی المپیک مدال طلای سعید محمدپور و نقره کیانوش رستمی را به مدال‌های ایران در المپیک ۲۰۱۲ اضافه کرد تا نتیجه کاروان ایران در لندن تاریخی‌تر از قبل شود.

تائید تبدیل مدال برنز کیانوش رستمی به نقره در المپیک 2012 لندن

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، المپیک ۲۰۱۲ لندن برای ورزش ایران بسیار خاطره‌انگیز است چراکه موفق‌ترین عملکرد کاروان ایران در ادوار مختلف حضور در المپیک در سال ۲۰۱۲ رقم خورد.

کاروان ایران در المپیک سال ۲۰۱۲ با کسب ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز و قرار گرفتن در رتبه هفدهم رده‌بندی مدالی المپیک عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد.

اکنون شش سال از المپیک ۲۰۱۲ لندن می‌گذرد اما خوشی‌های آن هنوز هم برای کاروان ایران ادامه دارد چراکه به‌طور رسمی یک طلای دیگر به ورزش ایران اضافه شد تا نتایج کاروان تاریخی‌تر از قبل شود.

کمیته بین‌المللی از حدود دو سال پیش شروع به بررسی مجدد تست‌های دوپینگ دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ کرد و نتیجه آن بسیار به نفع ورزش ایران شد. در وزنه‌برداری، ورزشکاران زیادی به دلیل دوپینگ مجبور به پس دادن مدال‌هایشان شدند.

در دسته ۹۴ کیلوگرم، چهار نفر اول تستشان مثبت شد و سعید محمدپور که سال ۲۰۱۲ پنجم المپیک شده بود، توانست به مدال طلا برسد.

در دسته ۸۵ کیلوگرم هم تست نفر دوم مثبت شد و مدال کیانوش رستمی هم از برنز به نقره تغییر کرد.

همین موضوع باعث شد تعداد مدال‌های ایران در المپیک ۲۰۱۲ به ۵ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز تبدیل شود.

درواقع علاوه بر اینکه کاروان ایران نتیجه تاریخی را به دست آورد، وزنه‌برداری ایران هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و از شش نفر، پنج نفر صاحب مدال شدند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم در سایت خود یک مدال طلا به ایران اضافه کرد و برنز رستمی را هم به نقره تبدیل کرد و پس از جابجایی مدال‌ها در کشورها، ایران توانست با دو پله صعود در رده پانزدهم جدول رده‌بندی مدالی المپیک ۲۰۱۲ قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی