English

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد؛

خطر تکثیر و انتقال سنبل آبی به سایر نقاط وجود دارد/هشدار نسبت به انتقال گیاه سنبل آبی به داخل منازل

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا نسبت به عدم انتقال گیاه مهاجم سنبل آبی توسط شهروندان و گردشگران شهرستان به داخل منازل و مغازه ها هشدار داد.

خطر تکثیر و انتقال سنبل آبی به سایر نقاط وجود دارد/هشدار  نسبت به انتقال گیاه سنبل آبی به داخل منازل

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در حاشیه بازدید از طرح جمع آوری و مقابله با گیاه سنبل آبی در آبگیر سفیر امید آستارا که از چند روز پیش آغاز شده است افزود: متاسفانه گزارش های رسیده حاکی از آن است که برخی از افراد بویژه گردشگران این شهرستان با جمع آوری این گیاه وکاشتن آن در گلدان نسبت به حمل آن به داخل شهر و منازل و مغازه های شخصی خود اقدام می کنند که این  عمل بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: با توجه به قدرت تکثیر و رشد سریع این گیاه مهاجم و تهدیدات ناشی از نگهداری آن برای ساکنان و محیط زندگی آنان به شهروندان و گردشگران توصیه می شود از این اقدام پرهیز کنند.

مقابله با گیاه سنبل آبی +در آبگیر سفیر امید آستارا

رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان مرزی بندر آستارا اضافه کرد: از کلیه دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری و محیط زیست خواسته شده است تا اقدامات اطلاع رسانی نسبت به تهدیدات زیستی  گیاه مهاجم سنبل آبی انجام و مردم را از خطرات نگهداری آن آگاه نمایند.

رنجکش گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات جمع آوری و مقابله انجام گرفته با سنبل آبی در آستارا شاهد از بین بردن آن در این منطقه هستیم اما خطر تکثیر و انتقال آن به سایر نقاط وجود دارد و در این زمینه هوشیاری مردم بسیار حائز اهمیت و همکاری های آنان مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه