English

نماینده منطقه ۳ هواشناسی کشاورزی کشور:

بیش از ۶ هزار کشاورز لرستانی در سامانه توسعه هواشناسی کاربردی کشور عضو هستند

نماینده منطقه 3 هواشناسی کشاورزی کشور گفت: بیش از 6 هزار کشاورز لرستانی تا پایان شهریور ماه سال جاری در سامانه تهک عضو شدند.

بیش از 6 هزار کشاورز لرستانی در سامانه توسعه هواشناسی کاربردی کشور عضو هستند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، بهروز یاراحمدی، گفت: تاکنون بیش از 6 هزار کشاورز لرستانی تا پایان شهریور ماه سال جاری در سامانه توسعه هواشناسی کاربردی «تهک» عضو شده‌اند که از این تعداد یک هزار و 500 کشاورز از شهرستان بروجرد و اشترینان هستند.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد، اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد اعضای این سامانه تا پایان سال جاری بیش از 30هزار نفر از بهره برداران کشاورزی از خدمات این سامانه در استان بهره مند شوند.

سامانه تهک از سال 93 آغاز به کار کرده است

وی افزود: سامانه تهک کشاورزی، سامانه کاربردی کردن و ارائه دهنده خدمات تخصصی هواشناسی کشاورزی است که از سال 93 شروع به فعالیت کرد.

بهروز یاراحمدی اضافه کرد: علاوه بر کشاورزان، باغداران، دام پروران، زنبورداران و پرورش دهندگان ماهی نیز تحت پوشش این سامانه هستند.

وی ادامه داد: این سامانه با برنامه های جامع و کامل اطلاعات لازم در مورد هواشناسی کشاورزی، هواشناسی گردشگری، هواشناسی عمران و ترابری، هواشناسی و آلودگی و کیفیت هوا و توصیه های عمومی را ارائه می دهد.

نماینده منطقه سه هواشناسی کشاورزی کشور گفت: کاربری داده های هواشناسی بسیار متنوع هستند اما یکی از مهمترین بخش جامعه هدف فعالان بخش کشاورزی بود. از این رو سازمان هواشناسی با راه اندازی سامانه تهک دنبال توجه به این بخش مهم است.

تهک، به کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی محصولات کمک می‌کند

رئیس اداره هواشناسی بروجرد با اشاره به سرد سیر بودن بروجرد و برخی مناطق دیگر لرستان افزود: با پیش بینی‌های انجام شده و پایش مستمر داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و افزایش سطح آگاهی کشاورزان، این سامانه کمک شایانی به کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی محصولات خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه