English

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران:

فارس؛ جایگاه ویژه ای در زمینه توریسم سلامت در منطقه دارد

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران گفت: استان فارس جایگاه ویژه ای در توریسم سلامت به ویژه در میان کشورهای منطقه دارد لذا این استان از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می کند.

فارس؛ جایگاه ویژه ای در زمینه توریسم سلامت در منطقه دارد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در دیدار "آرتاشس تومانیان" سفیر ارمنستان در ایران با تبریک آغاز فعالیت دولت جدید ارمنستان، گفت: استان فارس جایگاه ویژه ای در توریسم سلامت به ویژه در میان کشورهای منطقه دارد لذا این استان از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می کند.

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان

وی با اشاره به پیام تبریک رئیس جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر ارمنستان تأکید کرد: دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر ارمنستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده وجود روابط دوستانه بین دو کشور است و امیدوارم ارتباط مستحکم این دو کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توسعه یابد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با اشاره به قرار گرفتن ارمنستان در میان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اظهار داشت: با توجه به روابط دوستانه دو کشور انتظار داریم مراودات بین دو کشور بیش از گذشته شود.

استاندار فارس با بیان اینکه توجه به توسعه روابط با کشورهای همسایه جزء اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، تأکید کرد: بدون تردید کشور ارمنستان با توجه به مناسبات و نزدیکی های فرهنگی که با ملت ایران دارد در اولویت توسعه روابط قرار گرفته است.

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه های مختلف، گفت: استان فارس با جمعیتی نزدیک به پنج میلیون نفر، رتبه دوم کشاورزی را دارد و 10 درصد از امنیت غذایی کشور را تأمین می کند که تولید سالانه سه میلیون تن محصولات باغی بخشی از این تولیدات است.

استاندار فارس افزود: وجود ظرفیت های معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی، ظرفیت های گردشگری در بخش های مختلف و توانمندی های علمی از دیگر قابلیت های استان فارس است.

وی یادآور شد: بیش از 200 مرکز علمی در استان فارس به فعالیت مشغول هستند که از این بین؛ دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی با حضور بیش از دوهزار استاد برجسته کشوری و بین المللی به عنوان مراکز شاخص علمی این استان، با سایر کشورهای دنیا مبادلات علمی دارند.

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیوند کبد، کلیه، حلزون گوش و... در دنیا صاحب رتبه است، خاطرنشان ساخت: در سال گذشته 900 پیوند کبد در شیراز انجام شده، این در حالی است که تعداد پیوند های کبد انجام شده در کشور آمریکا طی این سال 600 مورد بوده است.

در این دیدار همچنین "آرتاشس تومانیان" سفیر کشور ارمنستان در ایران به پیشینه پربار تاریخی، هنری و فرهنگی سرزمین فارس اشاره کرد و گفت: ملت ارمنستان همواره روابط دوستانه ای با ملت ایران داشته است.

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان

تومانیان ضمن بیان اینکه زمینه های همکاری متعددی میان ارمنستان و استان فارس در حوزه های مختلف وجود دارد؛خواهان توسعه این روابط شد و خاطرنشان ساخت: حاضر هستیم با فعالان اقتصادی ایران همکاری کنیم و تحریم ها را دور بزنیم و کمک کنیم تا این فعالان وارد بازار اوراسیا شوند.

استاندار فارس در دیدار با سفیر ارمنستان

سفیر ارمنستان در ایران بیان داشت: صادارات ایران در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی از طریق همکاری با ارمنستان می تواند بیشتر از گذشته باشد و اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، دو طرف از این توسعه روابط، منفعت خواهیم داشت.

تومانیان با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه های مختلف یادآور شد: کشور ارمنستان نیز در حوزه IT در منطقه جایگاه ویژه ای داشته و سالانه یک میلیارد دلار از این راه درآمد دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه