English

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یاد روز حافظ پیامی صادر کرد.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ، گفت: زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و موُلفه های اثر گذار در انسجام و وحدت ملی است .

بنام خدا

زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و موُلفه های اثر گذار در انسجام و وحدت ملی است .

هم چنین این زبان شیرین و کهن، از چنان زیبایی و ژرفایی برخورداراست که بسیاری از بزرگان نامدار را مجذوب خود ساخته و طوطیان شکر شکن ادبیات جهان را واله و شیفته خود کرده است .

بی شک زبان فارسی از چنان غنا و قابلیتی برخورداراست که در عصر حاضر نیز بتواند به عنوان زبانی مرجع و اثر گذار در ساحت های گوناگون علمی و ادبی ،نقش آفرینی کند .

از این رو پژوهش در گستره زبان و ادب فارسی باهدف تاثیر گذاری جهان امروز، می تواند بیش از پیش مورد توجه علاقه مندان و دغدغه مندان این عرصه قرار گیرد .

برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ،که از قدیمی ترین انجمن های علمی درحوزه علوم انسانی به شمار می آید همزمان با یادروز شاعر سخنور و لسان الغیب ، حافظ شیرازی، گامی ارزشمند برای راهیابی به این مقصود است تا با گفت وگو، تبادل نظر و انتقال تجارب میان استادان و پژوهشگران شاهد افق هایی نو و دستاوردهای کاربردی در عرصه زبان و ادب فارسی باشیم .

با تقدیر از میزبانی شایسته دانشگاه شیراز، به تمامی دست اندرکاران و اعضای هیئت علمی این همایش مهم و مشارکت کنندگان در این رویداد علمی و فرهنگی و نیز میهمانان داخلی و خارجی آن درود می فرستم .

سید عباس صالحی

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه