English

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی فارس:

مجموعه های دانشکده و مرکز تحقیقات کشاورزی بحث مبارزه با آفت باغ های مرکبات را جدی بگیرند

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی فارس تأکید کرد: مجموعه های دانشکده کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی بحث مبارزه با آفت های کشاورزی به ویژه آفت باغ های مرکبات را با جدیت در دستور کار داشته باشند.

مجموعه های دانشکده و مرکز تحقیقات کشاورزی بحث مبارزه با آفت باغ های مرکبات را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در جلسه شورای کشاورزی فارس، پس از بررسی اقدامات و برنامه های نظام نوین ترویج و آموزش کشاورزی و اقدامات و برنامه های تولید نهال در استان فارس گفت: مجموعه های دانشکده کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی بحث مبارزه با آفت باغ های مرکبات و دیگر آفات کشاورزی را با جدیت در دستور کار داشته باشند.

وی افزود: بحث آفت ها و آسیب های مرکبات یک مسئله واقعاً نگران کننده است و همه مجموعه های ذی ربط باید به این مسئله مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی فارس

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: باید هر اقدامی را که می توان در جهت عاری کردن هر نهالی از آفت انجام داد، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس تصریح کرد: وقتی سالانه بیش از سه و نیم میلیون تن محصولات باغی در استان تولید می شود و نیمی از آن هم مرکبات است انتظار می رود که که مسئولان و مجموعه های ذی ربط بکوشند که باغ های استان از هر خطر و تهدیدی در امان باشد.

تبادار با تأکید بر لزوم توجه به بحث ترویج و آموزشدر کشاورزی اظهارداشت: با توجه به جایگاه کشاورزی فارس در کشور، ضرورت دارد که به مقوله ترویج و آموزش در زمینه های مختلف به فعالان عرصه کشاورزی روز به روز بیشتر توجه شود.

وی افزود: قطعاً توجه به مسأله ترویج در کنار کمک به افزایش دانش کشاورزان در استفاده از فناوری های نوین، سبب افزایش تولید و بهره وری خواهد شد.

استاندار فارس، بر لزوم توجه به هدف گذاری، برنامه ریزی و نتیجه گیری در امر کشاورزی نیز تأکید کرد و گفت: تمام کسانی که کمک می کنند فارس در امر کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی جایگاه نخست را در کشور داشته باشد باید به گونه ای عمل کنند که بتوان در پایان هر سال مشارکت عمومی، بهره وری آب و میزان تولید محصول را بر اساس یک معیار و میزان مشخص کرد.

استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی فارس

تبادار، بر لزوم حمایت از توسعه کشت های گلخانه ای نیز تأکید کرد و گفت: هم بانک ها و هم مسئولانی که در زمینه صدور مجوز در این زمینه نقش دارند به این مقوله به عنوان یک ضرورت مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: به ویژه در بحث راه اندازی گلخانه مخصوص تولید محصولات باغی که تاکنون در استان ایجاد نشده اگر اقدام شود، هم کنترل امراض در همه عرصه ها ممکن می شود و هم به صرفه جویی در مصرف آب و بهره وری مناسب کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین با اشاره به راه اندازی 270 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی این استان طی سال های گذشته گفت: امسال نیز راه اندازی 100 صندوق دیگر در دستور کار قرار دارد.

تبادار افزود: قطعاً این صندوق ها به کسانی که قصد تقوبت زمینه های کشاورزی را دارند کمک خواهد کرد که بتوانند شرایط مطلوبی را در عرصه کشاورزی رقم بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه