English

رییس هیئت تنیس استان اصفهان در گفتگو با موج:

جوان باوری را جایگزین جوان هراسی کنیم

رییس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: باید از ظرفیت های ورزش به خوبی استفاده کنیم و جوان باوری را در همه حوزه جایگزین جوان هراسی کنیم.

جوان باوری را جایگزین جوان هراسی کنیم

رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان،  بیان کرد: باید از ظرفیت های ورزش به خوبی استفاده کنیم و از لحاظ سلامت ، اقتصادی و اجتماعی جدی تر به آن نگاه کنیم و از نیروی کارآمد و متخصص جوان استفاده کنیم بنا به گفته استاندار اصفهان که می گوید جوان باوری و جوان یاوری را در همه حوزه هاخصوصا ورزش که 70 درصد تعاملاتش با  جوانان است جایگزین جوان هراسی کنیم.

وی از برنامه ریزی در خصوص اردوی سالیانه برای تیم های استان اصفهان خبر داد و گفت: کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم باعث دو برابر شدن بیماری های متابولیک در ده سال اخیر شده که در صورت بی توجهی به تغییر سبک زندگی تا ده سال آینده به دوبرابر افزایش می رسد که این یک هشدار جدی برای سلامت  است.

رحیمی در خصوص اینکه ورزش چقدر می تواند در زندگی انسان مهم و تاثیر گذار باشد گفت: در کشورهای توسعه یافته روی این موضوع سرمایه گذاری شده به طوری که در سند سلامت 2000 میلادی آمریکا یک سری سر فصل ها برای سلامت تدوین وتعیین شده است که طی آن در کشورهای توسعه یافته بین 30 الی 40 درصد بزرگسالان بصورت منظم دارای رژیم ورزشی هستند ولی اگر  بخواهیم این را در کشور مان محاسبه کنیم طبق آماری که فدراسیون می دهد در استان اصفهان 300 هزار بیمه شده ورزشی داریم که 6 درصد جمعیت مان را تشکیل می دهد و اگر بصورت سرانه ای حساب کنیم به عدد 10 نمی رسد که علت آن کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم است و از طرف دیگر نداشتن یک برنامه ریزی درست برای پر کردن خلاء کم تحرکی است .

وی عنوان کرد: برای توسعه سلامت باید زیر  ساخت های آن فراهم شود که  بحث اول سیاستگذاری است که محصول تحقیقات و یافته هاست که باید در کشور بصورت کلی در حوزه سلامت و ورزش سلامت محور باشد که نیاز به فرهنگ سازی دارد که تحقق این به همکاری رسانه ها بر می گردد.

رحیمی ادامه داد: بحث دوم آموزش و توسعه زیر ساخت ها و بعد اجرای آنهاست تا بحث سلامت محوری در کشور رواج یابد تا بتوانیم از بروز بیماری های متابولیک پیشگیری کنیم.

تنیس

وی  هزینه های درمان  کشور، دولت و مردم را زیاد درگیر  می کند را به آفت هایی تعبیر کرد که برای سلامتی  کشور باید داشته باشیم.

وی در رابطه با ورزش سلامت محور  گفت: فعالیت کاری ما اجرایی است که در در جه اول باید به بحث ورزش مدیریتی نگاه کرد نه سیاستی و  باید الگوهای موفق جهان را اجرا کنیم.

رحیمی اظهار کرد: فضای ورزشی باید در بخش دولتی نباشد و سرمایه گذاری بخش خصوصی با حمایت دولتی محقق می شود که متاسفانه در کشور ما بخش خصوصی از بخش دولتی حمایتی ندارد برای مثال نیاز اول فضای ورزشی زمین است که متاسفانه بخش خصوصی متراژی برای فضای ورزشی ندارد و این در اختیار دولت و نهادهای عمومی است که منافع عمومی خود را در نظر می گیرند و بخش خصوصی هم با این وضعیت اگر سرمایه گذاری کند و ریسکی انجام دهد، بازدهی مطلوبی بدنبال نخواهد داشت. در صورتی که با قرار دادن زمین در اختیار بخش خصوصی می توان به ازای هر 20 تا 30 متر مربع یک اشتغالزایی ایجاد کرد و در یک فضای دو هزار متر مربع می توان 70فرصت شعلی برای جوانان بیکار  ایجاد کرد. علاوه بر این در طول روز 300 نفر می توانند در بحث توسعه سلامت جامعه از این فضای ورزشی خدمات بگیرند با این اوصاف می توان صنعت ورزش را یک صنعت سبز عنوان کرد که هیچ زیانی به محیط زیست نمی رساند و مزیت های خوبی هم برای جامعه از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اشتغالزایی جوانان بیکار خواهد داشت.

رییس هیئت تنیس استان عنوان کرد: یکی از عوامل توسعه ورزش، توسعه سرانه ورزشی است که  بنابر استاندارد جهانی سرانه ورزشی 6 متر مربع و میانگین آن در دنیا 3 متر مربع است در حالیکه در استان اصفهان این سرانه چهار دهم متر مربع است که به لحاظ سرانه ورزشی در کشور  و استان با مشکل مواجه هستیم.  و از آن طرف هیچ جذابیتی برای بخش خصوصی که بخواهد سرمایه گذاری کند، ندارد.

رحیمی با تاکید بر اینکه بزرگترین محدودیت برای بخش خصوصی زمین است اظهار کرد: اگر نوع قرار داده تغییر کند و طبق الگوهای دنیا انجام شود این خیلی موثر خواهد بود.

بازدید+رییس+هیئت+تنیس+(2)

رییس هیئت تنیس استان اصفهان افزود:انسان برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید ورزش سلامت محور داشته باشد که ورزش تنیس به عنوان پرطرفدار ترین ورزش در دنیا می تواند تاثیرات مثبت روی سلامت انسان داشته باشد. صمن اینکه در مباحث علمی ورزش هایی توصیه می شود که شدت خیلی بالایی نداشته باشند، ریسک آسیب آن پایین باشد، جنبه تفریحی داشته باشد و رقابت پذیر باشد که این دلایل باعث شده که رشته تنیس یکی از پر طرفدارترین ورزش ها باشد.

به گفته وی مسابقات امسال در رده ای سنی نوجوانان جوانان و بزرگسالان است که در سه هفته گذشته آخرین مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در کرج برگزار شد و اصفهان توانست رتبه اول این مسابقات را از آن خود کند.

رحیمی بیان داشت: همچنین تیم اصفهان در رده های نوجوانان دختر رتبه دوم و در پسران رتبه سوم را کسب کرد. با این وجود برنامه ریزی ما برای سال آینده، تمرکز بر کسب رتبه اول و دوم کشور است.

وی گفت: مربیان خوبی در استان داریم و ظرفیت خوبی هم در استان داریم که می توانیم تک قطب کشور شویم.

به گفته وی تیم ملی تنیس خاکی کشور دارای 8 بازیکن اصفهانی در رده بزرگسالان است که 40 درصد ورزشکاران رنکینگ کشور اصفهانی هستند و بزودی در آسیا  در یک برنامه میان مدت یک جایگاه را بدست خواهیم آورد.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: در حوزه قهرمانی طبق یک برنامه ریزی قرار شد تیم های تنیس استان به صورت سالیانه اردو داشته باشد و تمرینات به صورت منظم زیر نظر هیئت تنیس توسط مربیان حرفه ای اجرا شود که استارت آن زده شده است و با توجه به اینکه تنیس جزو ورزش همگانی محسوب می شود یکی از برنامه های ما استعداد یابی در رشته تنیس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه