English

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بیان کرد:

۱۰۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان /۷۵ هزار خانوار را سالمندان تشکیل می‌دهند

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند ادامه داد: ۷۵ هزار خانوار از این مددجویان را سالمندان تشکیل می‌دهند

۱۰۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان /۷۵ هزار خانوار را سالمندان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با گرامیداشت هفته سالمند گفت: بهبود شرایط زندگی و افزایش طول عمر و امید به زندگی سالمندان یکی از اهداف مهم این نهاد در ارائه خدمت به جامعه سالمندان است.

وی بابیان اینکه سالمندان نیاز به مراقبت و خدمات بیشتری نسبت به مددجویان عادی دارند افزود: قـانون حمایـت از سالمندان نیازمند روستانشین باهدف تکریم جامعه سالمندی به همت رئیس‌جمهوری وقت، شهید محمدعلی رجایی تهیه و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از سـال ۱۳۶۴ اجرایی شد.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۳ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند ادامه داد: ۷۵ هزار خانوار از این مددجویان را سالمندان تشکیل می‌دهند که حدود ۷۰ درصد از جامعه مددجویی را شامل می‌شوند.

تهیه سبد کالا برای سالمندان

وی تهیه سبد کالا برای سالمندان را از برنامه‌های حمایتی این نهاد برشمرد و گفت: هر سالمند به صور متوسط ۲۰۰ هزار تومان سبد کالا شامل مواد غذایی دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تعداد سالمندان زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد را دو هزار و ۷۶۵ نفر اعلام کرد و افزود: این سالمندان زمین‌گیر از خدمات تهیه پوشینه، لوازم و تجهیزات توان‌بخشی شامل تخت، ویلچر، عصا، تشک مواج، سمعک و پانسمان‌های کام فیلد بهره‌مند هستند.

محمدی بابیان اینکه از مجموع سالمندان زمین‌گیر به ۴۹۵ نفر از منابع درمانی مبلغ صد هزار تومان کمک‌هزینه نگهداری در منزل پرداخت می‌شود، گفت: مابقی سالمندان هم از منابع ویژه سالمندان مربوط به حوزه حمایت خانواده کمک‌هزینه نگهداری در منزل دریافت می‌کنند.

وی هدف از پرداخت کمک‌هزینه نگهداری سالمندان در منزل را حفظ کرامت آن‌ها و جلوگیری از بیماری‌هایی همچون افسردگی عنوان کرد و افزود : سالمندان در کنار فرزندان خود از شرایط روحی بهتری برخوردار هستند و علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، زندگی خانوادگی موجب افزایش طول عمر و ارتقاء سلامت روح آن‌ها می‌شود.

محمدی یادآور شد: سالمندان زمین‌گیر از خدمات پوشینه موردنیاز به میزان ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند هستند که به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

شایسته ذکر است در این مراسم ۳۰۰ نفر از سالمندان حضور داشتند که از ۳۱ نفر از آنها به دلیل موفقیت در راه اندازی کسب و کار  و تحصیل فرزندان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه