English

کشور اکوادور میزبان اولین همایش شناخت سیره امام سجاد(ع)

اولین همایش شناخت سیره امام سجاد(ع)، از سلسله برنامه های بخش بین الملل هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در کشور اکوادور برگزار شد.

کشور اکوادور میزبان اولین همایش شناخت سیره امام سجاد(ع)

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، همزمان با ایام شهادت امام زین العابدین(ع) و برپایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در استان هرمزگان، همایشی با عنوان « شناخت سیره امام سجاد(ع)»، 15 محرم الحرام مصادف با 25 سپتامبر در دانشکده اقتصاد دانشگاه مرکزی اکوادور برگزار گردید.

 در این همایش به تبیین شرایط اجتماعی، شخصیت عرفانی و معنوی امام سجاد(ع) و نقش و جایگاه آن حضرت در برپاداشتن حقوق بشر جهانی پرداخته شد.

 دکتر «الخندیرو سانتیژان»، یکی از سخنرانان این همایش به تشریح اسلام ناب محمدی و نقش امام حسین(ع) در احیای آن پرداخت.

 وی گفت: امام حسین(ع) فرهنگ انبیاء را زنده کردند و اگر امام سجاد(ع) نبودند، این رسالت ابتر می ماند.

 دکتر «خایمه گالارسا»، نویسنده و پژوهشگر و رئیس سابق خانه فرهنگ و مسؤل پیشین کتابخانه و اسناد ملی وزارت خارجه اکوادور نیز ضمن انتقاد از حقوق بشر امروز، عنوان کرد:این مسأله ریشه در اُمانیسم و انسان پرستی دارد و همین امر ناشی از دور شدن انسان ها از انبیاءالهی است. وی همچنین به مسأله سیاسی اسرائیل و آمریکا اشاره کرد و افزود: در اعصار گذشته اسرائیل انبیاء را می کشتند و امروز نیز به سبک خود در حال ادامۀ همین مسیر هستند.

 حجت الاسلام میرجلیلی از مبلغین بین المللی نیز به تبیین شخصیت سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی حضرت سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: جهان باید شخصیت آن حضرت را آن طور که هست بشناسد.

 وی افزود: حرکت عاشورا برنامه ای سیاسی و حساب شده برای هدایت جامعه است.

 این مبلغ بین المللی با ابراز تأسف از اینکه جامعه غرب برای به قهقرا کشاندن بشریت، الگوهایی فانتزی را نماد ساخته اظهار کرد: باید الگوهایی همچون امام سجاد(ع)را که موجب رشد جامعه بشری هستند به جهانیان معرفی کنیم.

 این همایش با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، جمعی از اساتید دانشگاه، معاون و دانشجویان دانشکده اقتصاد، نویسندگان و مسلمانان مقیم کیتو برگزار شد.

 برپایه این گزارش؛ سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) از سری برنامه های بخش بین الملل هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در ۲۶ کشور جهان برگزار می‌شود.

 گفتنی است؛ هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) 23 محرم با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه