English

رییس سازمان آتش نشانی رشت اعلام کرد:

پوشش ۲ هزار و ۹۴۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان/یک هزار و ۴۸۸ مورد حادثه آتش سوزی

رییس سازمان آتش نشانی رشت به مناسبت هفتم مهر گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی خدمات این سازمان را در شش ماهه نخست سال ۹۷تشریح کرد.

پوشش ۲ هزار و ۹۴۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان/یک هزار و ۴۸۸ مورد حادثه آتش سوزی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، بر اساس گزارش ارائه شده توسط حوزه آمار و اطلاعات سازمان، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات نسبت به ارایه خدمات در زمینه پوشش ۲ هزار و ۹۴۱ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان در شش ماهه نخست سال ۹۷ فعالیت داشتند.

بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدای آتش نشان بخصوص آتش نشانان شهید حادثه تلخ پلاسکو روز ۷ مهـر را گـرامی داشت و برای تمامی آتش نشانان و خدمت گذاران به میهن و مردم آرزوی توفیق، سلامتی و موفقیت نمود.

یک هزار و ۴۸۸ مورد حادثه آتش سوزی در شش ماهه نخست سال ۹۷

وی در ادامه به شرح کوتاه از خدمات آتش نشانان در حوزه عملیات، آموزش و پیشگیری و.. اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۴۸۸ مورد حادثه آتش سوزی در شش ماهه نخست سال ۹۷ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در این میان مکان های مسکونی با ۳۱۹مورد آتش سوزی، حریق  علفزار و ضایعات با ۹۱۰ به ترتیب بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه به تلاش آتش نشانان و تیم های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت اشاره کرد و افزود: در مجموع ۶۸۲ مورد حادثه، ۷۶۹ مورد خدمات ایمنی به غیر آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ گزارش شد که تیم های امداد و نجات بی درنگ به محل حادثه اعزام شده اند که بررسی این آمارها نشان می دهد؛ محبوس شدن در آسانسور با ۳۱۳ مورد- نجات حیوانات با ۲۸۶ مورد- بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد با ۲۳۹ مورد و گیر کردن افراد در منزل مسکونی و دیگر اماکن با ۱۳۹ مورد بیشترین سهم را در میان حوادث داشته اند.

بیشترین علت آتش سوزی ها

رمضانی در ادامه و در تشریح علت آتش سوزی ها گفت: طبق کارشناسی ها و بررسی های صورت گرفته در آتش سوزی های مسکونی و تجاری ۵۸ درصد آتش سوزی ها بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی اعلام شد.

آموزش بالغ بر ۱۵ هزار شهروندان

وی در ادامه  ضمن اشاره به میانگین زمان رسیدن به محل حادثه توسط آتش نشانان که ۴ دقیقه و ۲۷ ثانیه است به فعالیت حوزه پیشگیـری و آمـوزش سازمان آتش نشانی رشت پرداخت و گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۷ بالغ بر ۱۵هزار و ۱۵۴ تن از شهروندان از جمله کودکان، نوجـوانان و دیگـر اقشـار جـامعه توسط آتش نشانان و کارشناسان امر آموزش ، نکات ایمنی و آتش نشانی را فرا گرفتند که این مهم یکی از اهداف اصلی سازمان در جهت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایمنی و آتش نشانی در بین شهروندان است.

اهمیت بازدید ایمنی از ساختمان ها

رمضانی به یک هزار و ۶۸۱  مورد بازدید و صدور طرح ایمنی ساختمان های در حال احداث، یک هزار و ۲۲۸ مورد بازدید و صدور پایان کار ساختمان،  ۵۸۶ مورد بازدید و صدور طرح ایمنی برای ساختمان های موجود و ۱۲۴ مورد بررسی علت یابی آتش سوزی ها اشاره کرد و گفت: هدف از بازدید ایمنی از اماکن تجاری، بیمارستان ها، کارخانجات و همچنین تکایا و مساجد که بخصوص در دهه نخست محرم صورت گرفت به جهت پیشگیری از بروز خطـرات، آسیب ها و آتش سوزی ها و نیز حوادث برای شهروندان است که این مهم در طول سال و بطور برنامه ریزی شده و مدون انجام خواهد گرفت.

اهمیت بیمه های آتش سوزی

وی در پایان ضمن اشاره به  اینکه در آتش سوزی ها تنها ۲۳ درصد از آتش سوزی منزل مسکونی و ۴۸ درصد از آتش سوزی های تجاری دارای بیمه آتش سوزی بوده اند، افزود: متاسفانه دیگر شهروندان آسیب دیده با توجه به خسارات ناشی از آتش سوزی و دیگر حوادث  قادر به جبران خسارت نشدند که از این رو به شهروندان توصیه می شود ضمن فراگیری نکات ایمنی و آتش نشانی در منزل و محل کار حتما نسبت به بیمه منزل مسکونی و اماکن تجاری خود توجه و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان به کسب مقام های قهرمانی ورزشی توسط آتش نشانان اشاره کرد و گفت: یکی از شرایط مهم برای هر آتش‌نشانی بواسطه شغل و حرفه اش، دارا بودن آمادگی جسمانی مناسب بوده که خوشبختانه آتش نشانان شهر رشت نیز در این زمینه فعالیت های خوبی داشته و توانستند مقام هایی از جمله صعود به قله لنین، سبلان، حضور در تیم ملی بوکس ایران، کسب مقام های نخست و برتر برون مرزی در مسابقات الیت کیک بوکسینگ، مسابقات المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان کشور،  والیبال ساحلی، کشتی، کاراته، بدن سازی و ... را نیز کسب کنند

سازمان آتش نشانی رشت با ۷۳ دستگاه خودروی اطفایی با میانگین عمر ۲۵ سال، ۳۷۱ نیرو که شامل ۳۲۴ آتش نشان است در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در حال خدمت رسانی ۲۴ ساعته به شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی