English

​ارائه بسته های حمایتی برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خرید مردم

نماینده مردم کرمان و راور با بیان اینکه برای کمک به مردم برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خریدشان برنامه هایی مدنظر داریم، گفت: افزایش حقوق و بسته های حمایتی در دستور کار می گیرد.

​ارائه بسته های حمایتی برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خرید مردم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا پورابراهیمی همزمان با عاشورای حسینی در جمع مردم شهرستان راور با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه اظهار داشت: فضای تلخی که در جامعه می بینیم به دلیل سوء مدیریت در تصمیم گیری های بانک مرکزی و مجموعه تیم اقتصادی دولت ایجاد شد که هزینه های زیادی هم امروز بر جامعه تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی و شوک ارزی برای نخستین بار در کشور ما رخ نداده است، عنوان کرد: در دولتهای مختلف و معمولا هم در سال های پایانی دوره دوم دولت‌ها ما با شوک ارزی مواجه بوده ایم.

پورابراهیمی افزود: بزرگترین شوک ارزی در دولت ایران مربوط به دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی است که آثار توری در آن زمان بیشترین میزان بود و تا الان رکوردی به اندازه آن نداشتیم و آخرین شوک ارزی هم مربوط به دولت احمدی نژاد است.

وی با طرح این سوال که چه باید کرد که با این شوک ارزی مواجه نشویم به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: بهمن ماه سال گذشته وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کردند که برای تورم ایجاد شده در جامعه برنامه داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: اما تصمیم غیرکارشناسی در بانک مرکزی گرفته شد و نرخ سود سپرده را در بانکها افزایش دادند که منطق اقتصادی نداشت و نتیجه آن بازار پول و هزینه تولید در کشور را افزایش داد، عرضه سکه در بازار نیز اشتباه بزرگ دیگر بود.

وی بیان کرد: برای مدیریت بازار ارز طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز را در کمیسیون اقتصادی گذاشتیم، چون شرایط پیش آمده واقعیت اقتصاد ایران نبوده و نیست و وزیر اقتصاد و بانک مرکزی طرح ما را برای مدیریت بازار ارز پذیرفتند.

فرصت آزمون و خطا در اقتصاد ایران نداریم

پورابراهیمی تصریح کرد: امروز اتاق جنگ اقتصادی با سه ضلع آمریکا و عربستان و اسرائیل تشکیل شده و روزانه عملکرد اقتصادی ایران را رصد می کنند، لذا ما اصلا فرصت آزمون و خطا در اقتصاد ایران نداریم.

وی گفت: ما بحث کارشناسی را مطرح می کردیم و اصلا کار سیاسی نداشتیم، اما متاسفانه تصمیمات اشتباه در دولت گرفته شد و اجازه صحبت هم به ما ندادند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: ما موظف هستیم به دولت کمک کنیم و تاکید رهبری هم بر ما حجت را تمام کرد.

پورابراهیمی بیان کرد: تمام حوادثی در شوکهای ارزی دولت قبل داشتیم طی ۴۵ روز جمع می شد و نرخ جدید ارز شکل می گرفت و بازار کار خود را ادامه می داد، اما این دولت سه ماه و نیم پافشاری کرد و سیاست غلط ارزی انجام داد، بعد گفتند اشتباه کردیم و سیاست های جدید اعمال کردند در صورتی که این مسئله هزینه به نظام تحمیل کرد.

وی عنوان کرد: اعتقاد ما این است که کشور علی رغم تحریم هایی که آمریکایی ها اعمال کردند، اما جمهوری اسلامی با قدرت می تواند در اقتصاد جلو رود، اما چرا تصمیمات اشتباه در داخل گرفته می شود.

هدف آمریکا بازگشت از تفکر جمهوری اسلامی و دینی است

پورابراهیمی افزود: آمریکا به غیر از بازگشت از تفکر جمهوری اسلامی و دینی هیچ چیز از ایران نمی خواهد و مذاکرات هسته ای و برجام همه بهانه ای برای رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: تکلیف ما با آمریکایی ها مشخص است، آنها می خواهد هویت دینی و ماهیت و علاقه ما به سیدالشهداء (ع) را بگیرد، اما چرا در کشور اشتباه پشت اشتباه می شود، نمی توان پذیرفت در داخل کشور بعضی ها اقداماتی انجام دهند که اثر آن در معیشت مردم و اقتصادی و تورم روزانه باشد.

پورابراهیمی گفت: برای همین هم استیضاح وزار و سوال از رئیس جمهور در مجلس انجام شد و اگر طی ماه های آینده ساماندهی اقتصاد کشور صورت نگیرد مجلس به تکلیف بعدی خودش عمل می کند و با احدی تعارف نداریم و وظیفه خود می دانیم.

ارائه بسته های حمایتی برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خرید مردم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه حفظ نظام از واجبات است، ابراز داشت: بعضی اگر فکر کردند فشار به مردم بیاورند و می خواهند فاز جدید را شروع کنند، کور خواندند، جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی با اقتدار از این مرحله عبور می کند.

وی گفت: در جنگ اقتصادی که به راه انداختند، جمهوری اسلامی با اقتدار وارد می شود به شرطی که در داخل کشور اجازه ندهیم عوامل درونی نقش یک دشمن را ایفا کنند.

پورابراهیمی با بیان اینکه برای کمک به مردم برای پوشش بخشی از کاهش قدرت خریدشان برنامه های دستور کار داریم بیان کرد: افزایش حقوق برای شاغلان را و بسته های حمایتی را مطرح کردیم و حتما این موضوع را در دستور کار قرار می دهیم.

وی افزود: اما بحث اصلی کاهش نرخ ارز و برگشت آن در اقتصاد به نرخ واقعی باید صورت گیرد و انتظار از بانک مرکزی است که فعال عمل کند و با مدیریت خوبی که در حوزه ارز می توان داشت، اثر روانی هم در فضای ایجاد شده کاهش یابد و بار افزایش قیمت ها کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه