English

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان؛

قانون گرایی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/علاج گرانی تزریق کالا به بازار است

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان گفت: نهادینه شدن قانون گرایی و تبدیل آن به فرهنگ عمومی، حلال مشکلات امروز جامعه است.

قانون گرایی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/علاج گرانی تزریق کالا به بازار است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، از قانون گریزی به عنوان اشکال اساسی در جامعه نام برد و تصریح کرد: اگر موضوع قانون گرایی در جامعه به فرهنگ غالب تبدیل شود بسیاری از معضلات و آسیب ها از بین می رود.

وی با طرح این پرسش که دستگاه های متولی از جمله صدا و سیما برای ترویج فرهنگ قانون گرایی چه اقداماتی انجام داده اند، افزود: در مملکت ما اتفاقات خوب زیادی رخ داده است که نمونه آن خوب درخشیدن در دفاع مقدس است.

نعیم آبادی در ادامه با قدردانی از شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهار داشت: تکثیر و اضافه کردن فصول در عناوین نشست های شورا مشکلی را حل نمی کند بلکه باید چند فصل مهم انتخاب و روی آنها کار شود.

نماینده وی فقیه در استان هرمزگان همچنین با اشاره به گرانی های اخیر، علاج گرانی را ترزیق کالا به بازار دانست و بیان کرد: در گرانی های اخیر، مردمی مقصر هستند که به سمت خرید هجوم می برند؛ هجوم شش میلیون نفر برای خرید خودرو به سامانه فروش باعث گرانی خودرو می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان از بی اعتمادی به دولت به عنوان یکی دیگر از آسیب های فرهنگی اجتماعی یاد کرد و گفت: مردم ترکیه برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی به کمک دولت آمدند اما مردم کشورمان به درخواست حمایت دولت پاسخ ندادند که باید دلایل این تفاوت رفتار در شورای فرهنگ عمومی بررسی و نتیجه آن به مردم بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیکاری و تلاش برای پشت میزنشینی را یکی دیگر از آسیب های فرهنگی اجتماعی برشمرد و افزود: علم مقدمه عمل و برای تسط بر طبیعت است اما از آن برای فرار از طبیعت بهره می گیریم.

نعیم آبادی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار و اشتغال باید درست معنا شود، خاطرنشان کرد: بیش از سه میلیون افغانی در ایران حضور دارند و حتی یک نفر از آنها نیز بیکار نیست؛ پس می توان نتیجه گرفت که کار وجود دارد اما کارکُن نیست، زیرا روحیه کار در کشور ما مرده است.

وی همچنین به شعار سال و ضرورت حمایت از کالای ایرانی اشاره و عنوان کرد: هنوز بسیاری از کارخانه ها در کشور به صورت دستی کار می کنند که ابتدا باید بروز شوند تا قابلیت رقابت پیدا کنند و دولت باید از کارخانه ها حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس یادآور شد: کارخانه ارج با سابقه حدود 80 سال بخاطر تجهیز نشدن به ماشین آلات روز، یخچال هایی تولید می کند که هنوز به بازار نیامده، نیازمند تعمیر هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از رشوه به عنوان آسیب جدی جامعه امروز نام برد و اظهار کرد: علت بوجود آمدن عاشورا، رشوه هایی بود که یزیدیان به دانه درشت های آن روز دادند تا امام را تنها بگذارند؛ امروز نیز یکی از عوامل فساد در جامعه، رشوه است که اگر جلو گرفته نشود مملکت را نابود می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه