English

هرمزگان زیرساخت های بهداشتی و درمانی مناسبی ندارد/ لزوم رساندن سطح بهداشت و درمان به میانگین کشوری

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف برنامه های توسعه ای بهداشت و درمان در هرمزگان، باید رسیدن به میانگین کشوری باشد.

هرمزگان زیرساخت های بهداشتی و درمانی مناسبی ندارد/ لزوم رساندن سطح بهداشت و درمان به میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حسین هاشمی تختی» در مجمع سلامت شهرستان بندرعباس، با بیان اینکه هرمزگان از نظر زیرساخت های بهداشتی و درمانی وضعیت خوبی ندارد، اظهار داشت: البته باید این را پذیرفت که به کمک همه دست اندرکاران این حوزه شاهد توسعه مناسبی در این سال ها بوده ایم.

وی افزود: علی رغم اینکه در بعد ملی انواع و اقسام لقب ها از جمله پایتخت اقتصادی و قطب انرژی و ... به استان داده می شود، اما زمانی که بحث بیان نیازها پیش می آید آنگونه که باید در مرکز به استان در باب تامین اعتبارات توجه لازم نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان و تشکل های مردمی و خیری گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و خود را به استانداردهای ملی در حوزه بهداشت و درمان نزدیک کنیم.

هاشمی تختی افزود: مصوبات خوبی در جریان سفر ریاست جمهوری که با هماهنگی و مساعدت استانداری و نمایندگان استان تدوین شده بود به تصویب رسید که ماحصل آن در آینده می تواند منجر به بهبود وضعیت کلی بهداشت و درمان استان شود.

وی به وضعیت پرترافیک بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اشاره و افزود: از آنجایی که بیمارستان شهید محمدی پیشانی و ویترین حوزه بهداشت و درمان هرمزگان است باید به این بیمارستان با توجه به تعدد مراجعات نگاهی ویژه داشته باشیم.

نماینده شهرستان های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید فراموش کرد که افزایش بهداشت در اقصی نقاط استان که نقش سفیران سلامت نیز در آن بسیار چشمگیر است، بر سلامت مردم، امر درمان و کاهش مراجعات به مراکز درمانی، غیرقابل چشم پوشی است.

وی اضافه کرد: پدیده های نامطلوب فرهنگی اجتماعی که از طرف کشورهای متخاصم نیز به کشور اعمال می شود می تواند سلامت روانی جوانان به عنوان سرمایه اصلی مملکت را به خطر بیاندازد که در این مبحث نیز باید برنامه ریزی های لازم را صورت دهیم تا چالش ها را به حداقل برسانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه