English

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه:

حضور وزیر آموزش‌وپرورش در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه/ مدارس با برنامه‌های امیدوارکننده بازگشایی شوند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با ضروری دانستن آماده‌سازی مدارس در مناطق زلزله‌زده تأکید کرد: باید با اقدامات روحیه‌ساز و انگیزشی امیدواری‌ها را در بین دانش آموزان این مناطق بیشتر کرد.

حضور وزیر آموزش‌وپرورش در مدارس زلزله‌زده کرمانشاه/ مدارس با برنامه‌های امیدوارکننده بازگشایی شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار در شورای آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: در مدارس سرپل ذهاب باید برنامه خاصی برای بازگشایی مدارس دیده شود و تشکل‌ها و مردم نیز مشارکت کنند تا دانش آموزان به لحاظ روحی آماده سال تحصیلی جدید شوند.

وی گفت: برای روزهای بازگشایی مدارس از وزیر آموزش‌وپرورش دعوت می‌شود تا با حضور در مناطق زلزله‌زده از روند کار اطلاع کاملی پیدا کنند.

وی افزود: شهرداری ستادی را ویژه بازگشایی مدارس تشکیل دهد و مسائل ترافیکی و زیباسازی در آن طرح شود. باید فضای بیرونی آموزشگاه‌ها نشاط‌آور شود و اقدامات انجام‌شده دراین‌باره هم اطلاع‌رسانی شود تا مردم امیدوار شوند.

قانون، مدارس را از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف کرده است

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: قانون، مدارس را از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف کرده و دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌توانند از مدارس مطالبه گر باشند. البته بدهی‌های پیش‌ازاین قانون بحث دیگری است.

وی بیان داشت: برای سرویس‌های مدارس باید نظارت درستی باشد و رانندگانی که اضافه دریافت دارند متخلف‌اند و حذف می‌شوند، همچنین باید موضوع آموزش سرویس‌های مدارس پیگیری شود و سرویس مدارس در روستاها هم سروسامان می‌خواهد.

الهی تبار ادامه داد: نیروی انتظامی تمهیداتی برای رفت‌وآمدها در ایام بازگشایی مدارس داشته باشد و کنترل محسوس و نامحسوس امنیت محیط اطراف مدرسه‌ها را تقویت می‌کند و می‌بایست مدرسه حاشیه جاده‌های استان را آموزش‌وپرورش برای ایمن‌سازی و نصب علائم به راهور اعلام کند.

سلامت دهان و دندان دانش آموزان عملاً پیگیری شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گفت: پایگاه‌های ثابت دندان‌پزشکی در مدارس کم تعدادند و باید کلینیک‌های سیار هم اضافه شود به‌سلامت دندان و دهان دانش آموزان باید اهمیت داد.

وی افزود: پیشرفت گرایش دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان بسیار کند بوده است. این عدم توازن در انتخاب رشته رتبه کرمانشاه را در کنکور بسیار تنزل داده است.

وی گفت: صداوسیما برنامه‌ای خاص و هفتگی ویژه مدارس بسازد و آموزش‌وپرورش محتوایش را تهیه کند.

الهی تبار بیان داشت: هر چه زودتر مدارس در دست احداث در مناطق زلزله‌زده آماده و تحویل شود تا مدارس یک شیفته بیشتر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه