English

افتتاح بندر السویق عمان/ فرصت کم‌ نظیر برای صادرات تره‌بار ایران

پس از مدت‌ها انتظار بندر السویق عمان افتتاح شد. این بندر که به‌نوعی می‌توان آن را ویژه‌ی تجار ایرانی قلمداد کرد، این قابلیت را دارد که کشتی‌های کوچک ایرانی ( ۳ هزار تن به پایین ) بتوانند در آن پهلو بگیرند و بار آن‌ها با ترک بسیاری از تشریفات دست و پاگیر وارد گمرک شود.

افتتاح بندر السویق عمان/ فرصت کم‌ نظیر برای صادرات تره‌بار ایران

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: این بندر بین مسقط و سوهار واقع‌شده و نزدیک‌ترین بندر دریایی به جاسک و بندرعباس است و پس از سه سال انتظار افتتاح شد.

صباغی زاده اضافه کرد: هیچ‌کدام از بنادر عمان ورود و پهلو گرفتن لنج های چوبی را به‌هیچ‌عنوان نمی‌پذیرند اما بندر السویق از این قابلیت برخوردار است که این امر در رونق فعالیت چنین باربرهای دریایی و کاهش تدریجی هزینه حمل‌ونقل کالا مؤثر خواهد بود.

وی افزود: این بندر فرصت بسیار خوبی برای صادرات تره‌بار است و از همین‌جا از غرفه داران، باغ داران و اشخاصی که در زمینه تره‌بار فعالیت می‌کنند دعوت به عمل می‌آورم فوراً دست به کارشده و از فرصت پیش‌آمده جهت اجاره و فعالیت در میدان میوه و تره‌بار ویژه‌ی ایرانی‌ها که در کنار بندر السویق احداث‌شده است، بهره کافی را ببرند.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: یکی از فعالان اقتصادی ایران در عمان اقدام‌ به ساخت میدان میوه و تره‌بار در بندر مذکور کردهو حتی قول داده است که تا ۷ یا ۸ ماه از فعالان ایرانی بابت غرفه‌ها، اجاره دریافت نکند که در مجموع این اتفاق خوبی است بنابراین، بندر السویق و میدان تره‌بار احداثی یک فرصت طلایی و بی‌نظیر است که سریعاً اقدام کنند زیرا در همین یکی دو روز گذشته ده نفر از کرج و تعدادی از شیراز و هرمزگان جهت عقد قرارداد غرفه وارد عمان شده‌اند.

صباغی زاده خاطرنشان کرد: رایزن ایران در عمان قول داده است که کار مراجعین را در یک روز به انجام خواهد رساند بنابراین متقاضیان در صورت تمایل هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

به گزارش موج، پروازهای ایران به عمان از شیراز به‌صورت همه‌روزه انجام می‌شود و ویزای آن کشور در فرودگاه مسقط به‌صورت فوری و در ازای ۶ ریال عمان صادر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی