English

استاندار کرمانشاه:

مداحان مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند/ دشمن به دنبال ایجاد یاس و شکاف در جامعه است

استاندار کرمانشاه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت نشاءت گرفته از فرهنگ عظیم عاشورا است و امروز مداحان مروج و ترویج کننده این فرهنگ بسیار غنی در جامعه هستند.

مداحان مروج فرهنگ ایثار و شهادت هستند/ دشمن به دنبال ایجاد یاس و شکاف در جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در گردهمایی مداحان و شاعران آیینی استان که در آستانه ماه محرم افزود: این مراسم متعلق به امام حسین (ع) است و مداحان هم متعلق به امام حسین (ع) هستند.

وی بابیان اینکه کار امام حسین (ع) کار دل و عشق به تمام خوبی‌ها و زیبایی‌هاست، اظهار داشت: کار مربوط به عزاداری آقا امام حسین (ع) به‌صورت خودجوش انجام می‌شود و مداحی و سینه‌زنی از 1400 سال پیش به‌صورت سینه‌به‌سینه توسط مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) به نسل‌های بعدی منتقل‌شده که یکی از نعمت‌های بسیار بزرگ برای جامعه بشری جهت مبارزه با ظلم و ستم است.

بازوند تصریح کرد: امام حسین (ع) احیاکننده فرهنگ ایثار و شهادت است و پیروزی انقلاب اسلامی و اداره 8 سال جنگ تحمیلی با نشاءت گرفته از همین فرهنگ بسیار غنی شکل گرفت و هرزمانی که کشور تهدید شود این فرهنگ است که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: مداحان و شاعران آیینی مروج و ترویج کننده فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده هستند و همه نسل‌ها مطالبه گر این ادبیات و فرهنگ هستند و توجه به برگزاری مراسم عاشورا با فطرت انسان‌ها عجین شده و این انتقال فرهنگ توسط مداحان و ذاکرین صورت می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه جایگاه مداحی جایگاه معلمی است، گفت: کار مداحی بیان حقیقت است لذا لازم است که این کار باهنر آمیخته باشد تا حقیقت به‌صورت مناسب و بهتری منتقل گردد.

بازوند اظهار داشت: هدف مداحی ترویج فرهنگ است و اشعار مداحی باید توأم با امر به معرف و نهی از منکر باشد تا جامعه امیدوار و به‌دوراز هرگونه یاس و ناامیدی به مرزهای شکوفایی و بالندگی نائل گردد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به ترفندها و برنامه‌های دشمنان برای ایجاد شکاف و یاس در جامعه گفت: در شرایط فعلی که دشمن یک جنگ تمام‌عیار را علیه کشور شروع کرده و این جنگ هم از سوی توپخانه رسانه و جنگ روانی دشمن حمایت می‌شود لذا ضروری است که به یک مشارکت جدی و همه‌جانبه برای ایجاد امیدواری در جامعه دست پیدا کنیم.

بازوند ایجاد وحدت، انسجام و همدلی را بسیار مؤثر برای غلبه بر ترفندهای دشمن در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه است لذا برای از بین بردن اهداف دشمن نیاز به یک وحدت، انسجام و همدلی همچون زمان جنگ نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های رئیس‌جمهور آمریکا در خارج شدن از برجام گفت: ترامپ قصد داشت که با خارج شدن از برجام، ایران هم از برجام خارج شود تا ائتلاف جهانی علیه ایران را شکل دهد و اکنون‌که با درایت و هوشمندی مسئولین کشور به بن‌بست رسیده صحبت از مذاکره می‌کند درحالی‌که صحبت از مذاکره توسط چنین شخصی یک دروغ بزرگ است چون نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: عاشورا و قیام امام حسین (ع) متعلق به شیعه، سنی و مسلمانان نیست بلکه متعلق به "انسان و انسانیت" و "آزادگی و آزاد خواهی" است و اربعین، عاشورا و عزاداری تعلیمی مداحان تنها مختص مسلمانان ندارد بلکه مربوط به "انسان و انسانیت" است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه