English

آئین اختتامیه گردهمایی مربیان و معاونان پرورشی سما برگزار شد

گردهمایی معاونان و مربیان پرورشی مدارس سما کشور در شهرستان لاهیجان به کار خود پایان داد.

آئین اختتامیه گردهمایی مربیان و معاونان پرورشی سما برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در ابتدای این مراسم با تقدیر از مربیان و معاونان پرورشی مدارس سما کشور به جهت حضور در شهرستان لاهیجان، این شهر را با قدمتی 4 هزار ساله عنوان کرد و افزود: شهرستان لاهیجان در قدیم به شهر ابریشم مشهور بود.

دکتر بیدریغ با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در سال 1367 تاسیس شد گفت:  پیشرفت های زیادی که این واحد  از سال 67 تا کنون داشته است باعث شد رتبه علمی این دانشگاه در کشور بین 16 تا 20 باشد.

وی با اشاره به اینکه سما در لاهیجان فعالیت خود را با یک مدرسه ابتدایی و یک واحد موسسه زبان شروع کرد افزود: سما باید بیشتر تقویت شود و برنامه های در جهت ارتقاء کیفیت و کمیت سما در دست اقدام است.

بیدریغ دانشگاه و سما را جدایی  ناپذیز دانست و تصریح کرد: استادان، کارکنان در کنار هم سعی و تلاش دارند به پیشرفتی دست پیدا کنند که در شان و شئون دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان نیز در این مراسم گفت: افتخار بزرگی است که در خدمت مربیان و معاونان پرورشی سما کشور هستم.

گیلان+ گردهمایی مربیان و معاونان پرورشی سما

دکتر محمد نیک پسند افزود: اگر مربیان پرورشی به اهداف فرهنگی و پرورشی در مدارس توجه ویژه ای داشته باشند ریشه بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل است.

نیک پسند با تقدیر از دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به جهت میزبانی این گردهمایی گفت: حضور پیشکسوتان سما در این مراسم شایسته تقدیر است.

وی افزود: انشالله روند عملکرد و فعالیت سما به گونه ای باشد که که هیچوقت کسانی را که در گذشته برای این مجموعه زحمت کشیدند فراموش نکنند.

وظیفه مربی مطالعه مستمر سئوال محور است

عطاء اله سلطانی صبور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما نیز در این مراسم در جمع مربیان و معاونان پرورشی سما سراسر کشور با بیان اینکه جهل از نوع تاریک و مطالعه از تابش نور است گفت: وظیفه مربی مطالعه مستمر سئوال محور است.

سلطانی صبور برهانی صحبت کردن را از ویژگی های یک مربی توصیف کرد و افزود: مربیان نباید با توهمات پاسخگوی سئوالات دیگران باشد.

وی ادامه داد: برای پاسخ به سئوالات باید دائما در حال مطالعه باشیم و پاسخ ها باید از متون متقن باشد.

سلطانی صبور با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) که می فرمایند«هر کس زمان خود را بشناسد شبهات به او حمله ور نمی شود» خاطر نشان کرد:  یک مربی خوب باید در حیطه وظایف خود صاجب نظر باشد.

مهمترین هنر مربی حفظ کرامت افراد

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما مهمترین هنر مربی را حفظ کرامت افراد دانست و تصریح کرد: مربی حق ندارد به حریم شخصی افراد وارد شود و باید رازدار و صادق در کار خود باشد.

سلطانی صبور در پایان سخنان خود با بیان اینکه مربی باید رضای خداوند را سرلوحه خود در تمام کار و فعالیت قرار دهد، نهادینه کردن محبت اهل بیت در ضمیر فراگیران را از دیگر وظایف یک مربی عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مربیان برتر کشور در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی