English

استاندار هرمزگان خبر داد:

عملیات احداث بندرگاه خمیر به زودی آغاز می‌ شود/ برنامه ی توسعه بیمارستان بندرخمیر خواهیم داشت

استاندار هرمزگان گفت: مسائل و مشکلات احداث بندرگاه خمیر مرتفع شده و این پروژه هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است و به زودی عملیات اجرایی آن با 36 میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌ شود.

عملیات احداث بندرگاه خمیر به زودی آغاز می‌ شود/ برنامه ی توسعه بیمارستان بندرخمیر خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی در آئین افتتاح بازارچه ملوانی بندرخمیر با بیان اینکه ملت ایران با درایت، تعصب و غیرت ملی و اسلامی و همدلی مقطع حساس کنونی را با سرافرازی پشت سر خواهد گذاشت، عنوان کرد: شرایط کنونی می تواند برای ملت ما یک فرصت تاریخی باشد چون ما همواره در سختی ها خود را ساخته ایم و پیشرفت کرده ایم.

وی ادامه داد: امروز فرصت طلایی برای رشد و توسعه صادرات محصولات کشور ما فراهم شده که از کنار آن تولید داخلی هم رونق خواهد یافت و با سرمایه گذاری مردم در این بخش، اشتغال بسیاری ایجاد می شود.

استاندار هرمزگان افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی جهت افزایش استفاده از کالاهای ایرانی ایجاد شده است.

همتی تصریح کرد: هرمزگان استانی مملو از نعمت است که ثروت های بسیاری در آن وجود دارد و باید با تدبیر و درایت از مواهب موجود در این استان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه شهرستان بندرخمیر از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است، اظهار داشت: مسائل و مشکلات احداث بندرگاه خمیر مرتفع شده و این پروژه هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است و به زودی عملیات اجرایی آن با 36 میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌ شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: به دنبال این هستیم که بنادر پل و لافت به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شوند تا این بنادر ساماندهی شده و سرمایه گذاری های جدید در آنها صورت گیرد.

همتی خواستار طراحی و اجرای طرحی مناسب جهت ساماندهی و زیباسازی ساحل بندرخمیر شد و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه فاز نخست آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس طی روزهای آینده افتتاح می شود، اضافه کرد: بخشی از آب شرب بندرخمیر نیز از طریق این آب شیرین کن تامین خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: فعال کردن معادن گچ بندرخمیر جهت صادرات این محصول و توسعه بیمارستان این شهرستان از 32 تخت خواب به 64 تخت خواب از جمله دیگر برنامه ها برای این شهرستان است.

همتی با بیان اینکه آئین نامه تجارت کالای ملوانی با در نظر گرفتن مشوق های مناسب در هرمزگان به اجرا درآمده است، اظهار داشت: بر این اساس از ملوانان انتظار داریم تا از طریق گمرکات و مبادی رسمی به تجارت کالا بپردازند و تحت حمایت قانون و دولت، کالاهای خود را در بازارچه خوبی که در بندرخمیر راه اندازی شده، به فروش برسانند.

وی یادآور شد: با اجرای آئین نامه تجارت کالای ملوانی، تعدد 800 لنج در استان هرمزگان در چارچوب قانون ساماندهی و از مزایای قانونی این طرح بهره مند شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه