English

هنر و فرهنگ هرمزگان حرف های زیادی در سطح بین المللی و ملی دارد

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر و فرهنگ هرمزگان حرف های زیادی برای ارائه در سطح بین المللی و ملی دارد و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هر نوع همکاری و تسهیل مسیر و افزایش حمایت هاست.

هنر و فرهنگ هرمزگان حرف های زیادی در سطح بین المللی و ملی دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی غیاثی در جمع روسای ادارات ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت خدمت رسانی با اربابان رجوع گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف در راس خدمت رسانی قرار دارند و همه کارکنان موظف به رعایت تمام شئونات اداری در حین خدمات رسانی هستند.

وی حفظ احترام و شان هنرمندان را از اهم آداب کار در حوزه فرهنگ و هنر دانست و افزود: هنرمندان قبل از هر نوع درخواستی به نحوه برخورد، گفتار و کردار کارمند توجه می کنند و اگر شان و احترام آنها رعایت شود وارد مقوله ها و درخواست های دیگر می شوند.

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر استقرار اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و عنوان داشت: اجرای اقتصاد مقاومتی در جامعه مستلزم زیرساخت فرهنگی است و بر همین اساس مدیران و مسئولان فرهنگی نقش به سزایی در گسترش این فرهنگ در جامعه دارند و باید در این راستا دستگاه های فرهنگی الگوی دیگر بخش ها باشند.

غیاثی به ظرفیت های عظیم استان هرمزگان در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: هرمزگان از وسعت بسیار، اقوام متعدد و تنوع فرهنگی، هنرمندان بزرگ و... برخوردار است و بسیاری از این ظرفیت ها هنوز برای مردم کشور و جهان ناشناخته مانده است و این وظیفه مدیران فرهنگی است که برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هنر و فرهنگ هرمزگان حرف های زیادی برای ارائه در سطح بین المللی و ملی دارد و در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده هر نوع همکاری و تسهیل مسیر و افزایش حمایت هاست.

مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به ادارات شهرستانی را بعنوان یک اولویت اصلی قلمداد کرد و اذعان داشت: با حمایت هایی که در دستور کار قرار دارد سطح شهرستان ها ارتقاء خواهد یافت و به تبع آن هنرمندان در شهرستان ها تقویت می شوند.

غیاثی عنوان کرد: بودجه جاری و عمرانی برای پژوهش فرهنگ عامه در شهرستان ها افزایش خواهد یافت و یکی از شاخص ارزیابی مدیران کل میزان توجه به شهرستان ها، سرکشی به آنها و توزیع مناسب بودجه و برنامه ها است.

وی از اختصاص بودجه ای ویژه به شهرستان ها خبر داد و بیان داشت: با رایزنی های صورت گرفته اعتباری ویژه از سوی وزارت جذب و به حساب شهرستان های هرمزگان واریز می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه ساخت فرهنگسرا در شهرستان ها از ضروریات است و هزینه ساخت آن با دهیاری ها و تجهیز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در ادامه این جلسه روسای ادارات ستادی و شهرستانی به بیان مشکلات و پیشنهادات به ویژه افزایش اعتبارات، اتمام پروژه های نیمه تمام، گسترش دوره های آموزشی، حمایت از هنرمندان برای ارائه آثار در تهران و سایر استان های کشور، توجه به امور رفاهی کارکنان و... پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه