English

مدیریت جهادی آبفا روستایی خوزستان با وجود چالش های کم آبی موجب رضایتمندی مشترکین شد

معاون بهره برداری آبفا روستایی خوزستان گفت: مدیریت جهادی آبفا روستایی در مواجه با تنش های کم آبی خدمات خوبی را در جهت رضایتمندی روستاییان انجام داده و تقریبا به هدف نزدیک هستیم.

مدیریت جهادی آبفا روستایی خوزستان با وجود چالش های کم آبی موجب رضایتمندی مشترکین شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علیداد کیانی در نشست خبری که شامگاه سه شنبه(6 شهریور) برگزار شد، با بیان اینکه رسالت شرکت آبفا روستایی تامین آب شرب سالم و پایدار است، اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 15 روستا در استان خوزستان به صورت پراکنده وجود دارد که حدود یک میلیون و 50 نفر در آنها ساکن هستند از این تعداد 2هزار و 27 روستا با جمعیت 930 هزار نفر از خدمات آبفا روستایی بهره مند می شوند.

وی در ادامه گفت: استان خوزستان با محدودیت هایی همچون تغییر اقلیم، کاهش آورد آب رودخانه ها و آب های زیر زمینی موجب بروز چالش هایی شده است به طوری که خشکسالی امسال در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، در نتیجه مناطق روستایی به دلیل کوچک بودن منابع آبی با هرگونه تغییر اقلیم زودتر در معرض کم آبی قرار می گیرند.

کیانی تصریح کرد خطوط انتقال آب در استان فرسوده است و در حال حاضر که بیش از 77 روستای آبادان از طریق تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شوند و متاسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته آب طرح رسانی غدیر هنوز به روستاهای این شهرستان نرسیده است.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با بیان  اینکه در 150 نقطه از رودخانه ها برای آب شرب برداشت می شود خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی آبفا روستایی در مواجه  با تنش های کم آبی خدمات خوبی را در جهت رضایتمندی روستاییان انجام داده و تقریبا به هدف نزدیک هستیم.

وی خاطر نشان کرد: تامین آب روستاهای آبادان از طریق آب حیات صورت می گیرد و در حال حاضر 40 تانکر برای آبرسانی به روستاهای آبادان فعالیت می کنند.

هنوز منبع اصلی مسمومیت آبی ابوالفارس مشخص نشد

کیانی در خصوص مشکل آب شرب در روستای ابولفارس در شهرستان رامهرمز  یادآوری کرد: هنوز منبع اصلی مسمومیت آب در این نقطه مشخص نشده است و  طبق آزمایش های صورت گرفته مقدار مطلوبیت کلر باقی مانده در این روستا مناسب بوده است.

کیانی عنوان کرد: خدمت در شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان دارای بعد انسانی و مالی است اما در بعد تامین آب دچار تنش هایی هستیم.

بازگشت تنها یک هشتم هزینه های صورت گرفته از مشترکان

معاون بهره برداری آبفا روستایی خوزستان گفت: جشن تامین و توزیع آب در کل روستاهای کارون به صورت پایدار برگزار شد.

کیانی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم بازگشت تنها یک هشتم هزینه های صورت گرفته از مشترکان است، یادآورشد: در حال حاضر بیش از 600 روستا از طریق تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شوند که هزینه بالایی در بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه