English

فرماندار فومن:

توسعه عمرانی نباید تنها معیار سنجش توسعه لحاظ شود

فرماندار فومن گفت: توسعه عمرانی از الزامات توسعه است، اما نباید تنها معیار سنجش توسعه لحاظ شود

 توسعه عمرانی نباید تنها معیار سنجش توسعه لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن به ریاست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت، بخشدار سردار جنگل، دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان و ادارات و دستگاه های اجرایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

فرماندار فومن در ابتدای جلسه با تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد شهدای دولت جمهوری اسلامی ایران، هفته دولت را فرصتی برای نمایش شایسته خدمات ارائه شده توسط دولت به جامعه دانست و اعلام کرد پیش از این، در جلسات قبلی و همچنین از طریق مکاتبات با ادارات شهرستان، فهرستی از نیازمندی ها و احتیاجات دستگاه های دولتی تهیه شد و در جهت تأمین آنان، طی چندین جلسه کارشناسی، برنامه ریزی شده است.

قاسم نژاد با بیان این که جلسه امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن به توزیع اعتبارات اختصاص دارد، مجموع ارزش ریالی اعتبارات شهرستان فومن برای سال 1397 را 18 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد که از این میان، 3 میلیارد و 35 میلیون تومان از محل تملک استانی، یک میلیارد و 925 میلیون تومان از 3 درصد نفت و گاز و همچنین 13 میلیارد و 816 میلیون تومان از جزء 18 می باشد.

فرماندار فومن اظهار امیدواری کرد که با تلاش ادارات و مسئولین شهرستان، میزان تخصیص این اعتبارات به 100 درصد برسد.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن در ادامه این نشست تأکید کرد که از ادارات شهرستان انتظار می رود که در امر برنامه ریزی و درخواست اعتبار، ضمن رعایت انصاف، مطالبات اساسی مردم را مد نظر قرار دهند.

 وی همچنین به جهت عملکرد و وضعیت شهرستان، مسائل مربوط به آب را از اولویت های برنامه ریزی برای شهرستان فومن عنوان کرد.

قاسم نژاد با اشاره به لزوم در نظر گرفتن 5 تا 8 درصد از اعتبارات از محل تملک استانی برای انجام پروژه های بنیاد مسکن که از الزامات بودجه ریزی است، افزود: اولویت باید با به روزرسانی طرح های هادی قدیمی باشد. همچنین سهم آب و فاضلاب روستایی را از محل تملک استانی نیز 10 درصد اعلام شد.

فرماندار شهرستان فومن تأکید کرد که توجه به عوامل توسعه عمرانی از الزامات توسعه است، اما نباید تنها معیار سنجش توسعه لحاظ شود و در کنار آن، توجه به عامل اقتصاد در روستا و افزایش ظرفیت و بهبود عملکرد اقتصادی نیز سهم بسزایی در ارتقای وضعیت شهرستان دارد.

در ادامه،زحمتکش دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن نیز اعلام کرد که تخصیص اعتبارات در شهرستان در فاصله سال های 1394 تا کنون رشد داشته است و از آن سال تا 1396 به میزان 50 درصد افزایش یافته است.  وی تأکید کرد در کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن، اولویت با پروژه هایی است که در گذشته در کمیسیون ماده 23 مجوزهای لازم را اخذ کرده باشند.

در پایان تعدادی از ادارات نظرات و انتظارات خود را از کمیته برنامه ریزی مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه